اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس از لیگ دسته یک گزارش می‌دهد

وضعیت مبهم استقلال اهواز / نفتی‌ها آماده تقابل با حریفان

لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور فردا در حالی آغاز می‌شود که وضعیت استقلال اهواز مبهم است اما تیم‌های نفت آبادان و نفت مسجدسلیمان آماده تقابل با حریفان خودهستند.

وضعیت مبهم استقلال اهواز / نفتی‌ها آماده تقابل با حریفان

به گزارش خبرگزاری فارس از خوزستان، سوت آغاز رقابت‌های لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور از فردا با برگزاری دیدارهای هفته نخست به صدا در خواهد آمد.

رقابت‌های لیگ یک با توجه به حواشی بسیار زیاد که اوج آن در فصل قبل و در جریان پرونده تباتی اتفاق افتاد و منجر به سقوط شهرداری تبریز به دسته دو، سقوط یادآوران به دسته سه و محرومیت تعدادی از بازیکنان، مربیان و اعضای کادر فنی و مسئولان برخی تیم‌ها شد تاحدودی ثابت کرد که حرف و حدیث‌ها و شائبه‌هایی که در خصوص لیگ دسته اول در سال‌های قبل وجود داشت تا حدود زیادی واقعیت داشته است.

به هر حال فصل جدید این رقابت‌ها در حالی آغاز می‌شود که فدراسیونی‌ها با توجه به اتفاقات فصل قبل باید با دقت نظر بیشتری به این لیگ داشته باشند.

رقابت‌های فصل جدید لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور امسال با حضور 26 تیم  از استان‌های مختلف کشور برگزار می‌شود و تیم‌ها در دو گروه 13 تیمی با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

استان خوزستان نیز که در فصل گذشته با پنج تیم رکورددار استان‌های کشور در این لیگ بود در این فصل سه نماینده در لیگ دارد.

استقلال اهواز، نفت آبادان و نفت مسجد سلیمان نمایندگان این استان در رقابت‌های این فصل خواهند بود.

* وضعیت مبهم استقلال اهواز

رقابت‌های لیگ دسته اول در حالی فردا آغاز می‌شود که با توجه به تصمیم کمیته انضباطی مبنی بر عدم امکان بازی تیم‌های بدهکار شش تیم لیگ یکی را در وضعیت مبهمی قرار داده است.

از یک سو مسئولان سازمان لیگ قویاً بر تصمیم خود پافشاری می‌کنند و از سوی دیگر تیم‌های بدهکار هنوز موفق به جلب رضایت شاکیان خود و پرداخت بدهی‌ها نشده‌اند.

استقلال اهواز یکی از این تیم‌هاست که طبق اعلام مسئولان سازمان لیگ تنها تا امروز فرصت دارد تا نسبت به پرداخت بدهی خود اقدام کند و گرنه از حضور در بازی نخست خود محروم خواهد شد.

این تیم که در فصل قبل رقابت‌های لیگ دسته اول در هفته آخر موفق شد جواز ماندن در لیگ را کسب کند این فصل را با داود مهابادی آغاز کرده است.

مهابادی نیز که به نوعی در صعود به لیگ برتر تخصص دارد از همان ابتدای حضورش در اهواز خبر از صعود این تیم به لیگ برتر را داد.

آبی‌های اهواز که یکی از محبوب‌‌ترین تیم‌ها برای فوتبال‌دوستان خوزستانی به شمار می‌روند در سال‌های اخیر دچار حواشی زیادی شده و حتی به لیگ دسته دو نیز سقوط کرده بود.

 تماشاگران و دوستداران این تیم امیدهای زیادی را برای فصل جدید لیگ دسته اول دارند اما گویی در همین آغاز راه مشکلات استقلال اهواز نیز آغاز شده است.

به هر حال باید دید در نهایت چه تصمیمی گرفته شده و آیا استقلال اهواز مجوز برگزاری نخستین دیدار خود در لیگ دسته اول در برابر الوند همدان را خواهد گرفت؟

* نفت آبادان میهمان گل گهر سیرجان

طلایی پوشان آبادانی دیگر تیم خوزستانی هستند که در رقابت‌های این فصل لیگ دسته اول حضور دارند.

نفت آبادان در فصل دوازدهم  لیگ برتر یکی از ضعیف‌ترین نمایش‌های تاریخ خود را رقم زد و هواداران این تیم خیلی زود از تیم محبوبشان ناامید شدند.

نفتی‌ها که در ابتدای فصل گذشته رویای قرار گرفتن در جمع تیم‌های بالانشین لیگ برتر و حتی راه‌یابی به لیگ قهرمانان آسیا را در سر می‌پروراندند در عمل کاملاً عکس این اهداف کار کردند و سرانجام از لیگ دسته اول سر در آوردند.

اما این تیم در فصل‌جاری لیگ دسته اول شرایط بهتری را نسبت به بسیاری از تیم‌ها دارد و پیش از همه تیم‌های حاضر در لیگ دسته اول کادر فنی خود را تعیین و بازیکنان مورد نظرش را جذب کرد.

طلایی‌پوشان آبادانی تمرینات آماده‌سازی و اردوهای خود را برای حضور در فصل جدید لیگ دسته اول را زیر نظر ابراهیم قاسمپور زودتر از همه تیم‌ها آغاز کردند.

علاوه بر آن در این مدت تمرینات منظم و بازی های دوستانه متعددی را با تیم‌های مختلف لیگ برتری تا لیگ دویی نیز برگزار تا به شرایط مسابقه‌ای نزدیک‌تر شوند.

نفت آبادان در اولین بازی رسمی خود در این فصل نیز موفق شد سیاه‌جامگان مشهد را در جام حذفی شکست داده و از دور رقابت‌ها حذف کند.

به هر حال باید دید طلایی‌پوشان با توجه به نفرات جذب شده و هزینه‌هایی که انجام دادند می‌توانند خود را به عنوان یکی از بخت‌های نخست صعود به لیگ برتر معرفی کنند؟

این تیم در آغاز بازی خود در لیگ دسته اول باید در سیرجان در برابر گل‌گهر این شهر قرار گیرد.

این دیدار از ساعت 15:15 دقیقه فردا در ورزشگاه اختصاصی گل‌گهر به قضاوت قاسم واحدی آغاز خواهد شد.

* نفت مسجد سلیمان – پاس همدان

سومین نماینده خوزستان در رقابت‌های فصل جدید لیگ دسته اول نفت مسجد سلیمان است.

این تیم که در فصل قبل بازی‌های بسیار خوب و نمایش قابل قبولی را در رقابت‌های لیگ دسته اول داشت تا آستانه صعود به لیگ برتر نیز پیش رفت.

نفتی‌ها در آخرین دیدار خود در فصل در خانه مغلوب مس سرچشمه شدند تا از صعود به مرحله پلی‌آف صعود به لیگ برتر باز بمانند.

این تیم که در این فصل داریوش یزدی را به عنوان سرمربی روی نیمکت خود قرار داده است با اتکا به حضور هواداران پرشور خود امید زیادی برای کسب نتایج مطلوب به ویژه در بازی‌های خانگی دارد.

نفتی‌ها در جام حذفی نیز شروع مناسبی داشته و در نخستین گام پیکان تهران را به سه گل حذف و در مرحله بعد نیز پرسپولیس گناوه را از گردونه رقابت‌ها کنار زدند و به جمع تیم‌های مرحله یک شانزدهم نهایی رسیدند.

در سوی دیگر نیز پاس همدان که فصل گذشته در مرحله پلی‌آف مغلوب ذوب‌آهن شد و از صعود به لیگ برتر بازماند امسال نیز قطعاً یکی از تیم‌های مدعی صعود خواهد بود.

دیدار تیم‌های نفت مسجدسلیمان و پاس همدان در چارچوب لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور از ساعت 15:30 دقیقه در ورزشگاه خانگی قدس همدان آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/72008/صا40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول