اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان آبیک خبر داد

تحصیل بیش از 14 هزار دانش‌آموز آبیکی در 115 مدرسه

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک از تحصیل 14 هزار و 500 دانش‌آموز این شهرستان در 115 مدرسه هم‌زمان با آغاز سال تحصیلی خبر داد.

تحصیل بیش از 14 هزار دانش‌آموز آبیکی در 115 مدرسه

احمد نوروزی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار کرد: از 14 هزار و 500 دانش‌آموز، 8 هزار و 450 دانش‌آموز در مقطع ابتدایی و مابقی در دوره متوسطه اول، نظری و فنی و حرفه‌ای به تحصیل می‌پردازند.

وی افزود: برای 14 هزار و 500 دانش‌آموز 341 کلاس برای مقطع ابتدایی، 89 کلاس برای دوره اول متوسطه و 135 کلاس برای متوسطه و فنی و حرفه‌ای دایر شده است.

*18 مدرسه شهرستان آبیک دو شیفت هستند

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک با اشاره به اینکه به تعداد دانش‌آموزان این شهرستان 800 نفر اضافه شده است، ادامه داد: در آبیک 18 مدرسه دو شیفت وجود دارد که از این تعداد، دو مدرسه در بخش بشاریات و 16 مدرسه در شهر آبیک دو شیفت هستند؛ این در حالی است که 97 مدرسه شیفت ثابت صبح هستند.

نوروزی خاطرنشان کرد: یک‌هزار و 400 کادر و نیروی انسانی در 115 مدرسه شهرستان آبیک به تعلیم و تربیت دانش‌آموزان می‌پردازند.

وی اضافه کرد: با احداث 9 مدرسه در شهرستان آبیک، همه مدارس این شهرستان شیفت ثابت صبح می‌شوند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک خاطرنشان کرد: از 68 مدرسه ابتدایی، 52 مدرسه شیفت ثابت صبح و 16 مدرسه چرخشی، از 27 آموزشگاه دوره اول متوسطه یک مدرسه چرخشی و 26 مدرسه شیفت ثابت صبح و از 23 آموزشگاه متوسطه نظری و فنی و حرفه‌ای یک مدرسه چرخشی و 22 آموزشگاه شیفت ثابت صبح هستند.

نوروزی با بیان اینکه 20 درصد از مدارس آبیک هوشمند‌سازی شده‌ است، خاطرنشان کرد: برای هوشمند‌سازی هر کلاس 20 میلیون ریال اعتبار نیاز است.

این مسئول از یکسان‌سازی همه دانش‌آموزان شهرستان آبیک خبر داد و افزود: در راستای تقویت فرهنگ عفاف و حجاب، پوشش تمام دانش‌آموزان یکسان‌سازی شده است که این امر در جلوگیری از پوشش و مدل‌های غربی، نامناسب و گران قیمت تأثیر زیادی دارد.

*ضرورت سوق دادن دانش‌آموزان به هنرستان‌ها

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک سوق دادن دانش‌آموزان به هنرستان‌ها را ضروری خواند و اضافه کرد: تربیت نیروهای کار با مهارت مناسب در جامعه لازم بوده و آموزش و پرورش درصدد است این نیروها را در هنرستان‌ها پرورش دهد که تحقق این امر سوق دادن دانش‌آموزان به سمت هنرستان‌ها را می‌طلبد.

نوروزی ادامه داد: بازار کار برای افرادی که در هنرستان‌ها تحصیل می‌کنند، فراهم و مناسب‌تر است.

وی با اشاره به سند تحول بنیادین اظهار کرد: اینکه سند تحول بنیادین نقشه راه است شعار نیست بلکه این سند سبب تحول در برنامه‌ریزان، کتب درسی و مخاطبان نیز می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک خاطرنشان کرد: کسب رتبه‌های برتر دانش‌آموزان در المپیادهای مختلف علمی جهان حاکی از وجود استعدادهای دانش‌آموزان، تلاش صادقانه معلمان و خودباوری و باورهای دینی موجود در جامعه است.

نوروزی با بیان اینکه آموزش و پرورش، تضمین ‌کننده قدرت و اقتدار فرهنگ و تمدن هر کشور محسوب می‌شود، افزود: تعلیم و تربیت یک عمل صالح است که شجره طیبه محسوب می‌شود که معلمان در تحقق این عمل صالح، نقش کلیدی و محوری دارند.

انتهای پیام/77006/ز40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول