اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش کاشان خبر داد

آغاز تحصیل 50 هزار دانش‌آموز کاشانی

مدیر آموزش و پرورش کاشان با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید گفت: 50 هزار و 434 دانش‌آموز دختر و پسر این شهرستان در 2 مقطع ابتدایی و متوسطه سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.

آغاز تحصیل 50 هزار دانش‌آموز کاشانی

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، حسین حنطه‌ای در آیین آغاز سال تحصیلی جدید در دبیرستان پسرانه صفاری کاشان اظهار داشت: این تعداد دانش‌آموز در 2 مقطع ابتدایی و متوسطه دوره‌های اول و دوم و در 326 واحد آموزشی از امروز مشغول به تحصیل می‌شوند.

وی با تاکید بر ارتقای کمی و کیفی ساختار آموزش شهرستان در سال‌های اخیر خاطرنشان کرد: در این میان توسعه هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و  مراکز غیر دولتی نیز از رشد خوبی برخوردار بوده‌اند به طوری که در سال‌جاری هفت هزار دانش‌آموز در 37 مدرسه غیر دولتی مشغول به تحصیل هستند.

مدیر آموزش و پرورش کاشان در خصوص تعداد کلاس‌های درس مدارس شهرستان کاشان نیز گفت: در سال‌جاری، 50 هزار و 434 دانش‌آموز شهرستان در قالب 326 واحد آموزشی سال تحصیلی جدید را در یک‌هزار و 852 کلاس درس آغاز می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کاشان نیز در این آیین اظهار داشت: با به حرکت درآمدن کاروان علم در سراسر کشور کار تعلیم و تربیت در کشور نیز از امروز با بسیج و پشتیبانی و تدارکات وسیع تمامی نیروهای امور تربیتی آغاز می‌شود.

آیت‌الله نمازی حضور مسئولان کشوری، استانی و شهرستان در آیین بازگشایی مدارس‌شهرستان کاشان را نمادی از تکریم مقام دانش‌آموز دانست و تاکید کرد: دانش‌آموزان آینده‌سازان میهن اسلامی هستند به این معنا که آینده جبهه علم و دانش از آن مجاهدان عرصه دانش است.

امام جمعه کاشان افزود: نسل اول انقلاب در پایان دوران مسئولیت خود قرار دارد و شما دانش‌آموزان باید از هم‌اکنون خود را آماده ساختن ایرانی مقتدر و توانمند کنید تا هیچ ابرقدرتی توان تهاجم به ملت ایران اسلامی و تسلط بر خاک ایران اسلامی را نداشته باشد.

وی یادآور شد: از امروز همه در خدمت دانش‌آموزان هستند تا آنان بتوانند با کسب علم به درجات عالی علوم برسند.

نمازی با اشاره به این‌که مقام عالم قابل تفسیر نیست، گفت: کسب درجات علمی در گرو کسب علم است و هر فرد عالمی به نسبت مراتب علمی که دارد دارای درجه و رتبه است.

عضو مجلس خبرگان رهبری، عمر دوران نوجوانی و جوانی را کوتاه خواند و از دانش‌آموزان خواست از فرصت نوجوانی و جوانی خود بیشترین بهره را در کسب علم داشته باشند و در این راه از دوستان ناباب دوری و با استفاده از هم‌نشینانی صالح که به درس و کسب علم اهمیت می‌دهند در راه کسب علم بکوشند.

نمازی همچنین با اشاره به این‌که دانش‌آموزان درس خواندن را برای عالم شدن بخوانند نه برای گرفتن نمره ادامه داد: رشد علمی دانش‌آموزان نباید تنها به رشد طولی بسنده شود بلکه رشد علمی دانش‌آموزان باید طولی و عرضی توامان باشد.

وی بر تشویق دانش‌آموزان برای درس خواندن توسط آموزگاران تاکید کرد و گفت: دانش‌آموزان نیز باید از فرصت به دست آمده برای کسب علم به خوبی استفاده کنند که فرصت‌ها به سرعت در حال گذر هستند.

نمازی یادآور شد: دانش‌آموزان باید همه وقت و تلاش خود را در راه خوب درس خواندن صرف کنند تا عالم شوند چراکه دانشمندان بزرگ افرادی هستند که برای کسب علم از همه چیز خود گذشتند.

وی حضور دانش‌آموزان در نمازهای جماعت را مهم دانست و متذکر شد: دانش‌آموزانی که اهل نماز جماعات و نماز جمعه هستند هرگز در دام افراد ناباب گرفتار نشده و از هر گونه خطا و گمراهی به دور خواهند بود.

گفتنی است، آیین بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید با حضور آیت‌الله نمازی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان، فرماندار کاشان، فرمانده نیروی انتظامی، جانشین فرمانده سپاه کاشان، مسئولان گروه‌های تربیت بدنی و ارزیابی عملکرد وزارت آموزش و پرورش و اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان مدیران و معاونان آموزش و پرورش شهرستان کاشان و اعضای شورای اسلامی شهر در دبیرستان صفاری خیابان کارگر کاشان برگزار شد. 

انتهای پیام/2406/م30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول