اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور فرهنگی سازمان برنامه‌ریزی و کتب درسی وزارت آموزش و پرورش:

امکانات یادگیری در سراسر کشور برای دانش‌آموزان فراهم است

مشاور فرهنگی سازمان پژوهش، برنامه‌ریزی و کتب درسی وزارت آموزش و پرورش گفت: تلاش داریم امکانات یادگیری را به گونه‌ای فراهم کنیم تا همه دانش‌آموزان از آن بهره‌مند شوند.

امکانات یادگیری در سراسر کشور برای دانش‌آموزان فراهم است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام علیرضا حاجیان‌زاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران در زمینه کتب درسی اظهار داشت: سطوح مختلف مخاطبین از نظر سنی باید مطالب کتب درسی را یاد بگیرند، کارشناسی مخاطب‌شناسی باید شرایط لازم برای یادگیری را فراهم کند.

وی با اشاره به اینکه توانمندی نویسنده برای اینکه چگونه مطالب کتاب را تالیف کند تا متناسب با فهم دانش‌آموز باشد از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، خاطرنشان کرد: کتب درسی باید در حد متوسط تهیه و طراحی شود.

مشاور فرهنگی سازمان پژوهش، برنامه‌ریزی و کتب درسی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ما نیز تلاش می‌کنیم حد متوسط را در طراحی کتب درسی حفظ کنیم، اضافه کرد: دانش‌آموزانی که از توان بالایی برخوردار هستند باید شرایط مطالعه بیشتری برای آنها فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه در سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی وزارت آموزش و پرورش مجلاتی با عنوان مجلات رشد طراحی شده است، افزود: در این مجلات دانش‌آموزان می‌توانند اطلاعاتی بیش از کتب درسی خود کسب کنند.

 حاجیان‌زاده با بیان اینکه مجلات رشد جنبه مطالعه و پژوهشی دارد، ادامه داد: استفاده از نرم‌افزارهای آموزشی در کنار کتب درسی نیز روش دیگری برای افزایش معلومات دانش‌آموزان با توان بالا است.

وی با اشاره به اینکه نباید دانش‌آموزان خود را منحصر در کتب درسی کنند، اذعان داشت: برخی از دانش‌آموزان نیز در فهم کتب درسی مشکل داشته و مطالب کتاب برای آنها سنگین است.

مشاور فرهنگی سازمان پژوهش، برنامه‌ریزی و کتب درسی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: شرایطی فراهم شده است که مفاهیم کتب در مجلات رشد برای این دانش‌آموزان ساده‌سازی شده و مطالب در قالب داستان، جدول، چیستان و معما طراحی می‌شود.

وی با بیان اینکه کتاب درسی یک محور یادگیری است که باید در کنار آن سایر امکانات یادگیری از جمله اردوهای علمی و پژوهشی دانش‌آموزی نیز موجود باشد، تصریح کرد: تلاش داریم همه دانش‌آموزان کشور از امکانات یادگیری بهره‌مند شوند.

 حاجیان‌زاده افزود: در زمینه کتاب درسی با وجود اینکه یارانه کالا حذف شده است، لوازم اولیه کتاب از جمله کاغذ با یارانه تهیه می‌شود تا کتاب ارزان‌تر در دسترس دانش‌آموزان قرار گیرد.

انتهای پیام/73006/ل40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول