اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش:

105 هزار مدرسه پذیرای 12 میلیون دانش‌آموزان شدند

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: امروز سال تحصیلی جدید با حضور 12 میلیون و 300 هزار دانش‌آموز در قالب 105 هزار مدرسه و یک‌میلیون فرهنگی در کشور آغاز شد.

105 هزار مدرسه پذیرای 12 میلیون دانش‌آموزان شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حسین هژبری پیش از ظهر امروز در مراسم نمادین بازگشایی مدارس در دبیرستان دخترانه امام خمینی(ره) سنندج اظهار کرد: در نخستین روزها‌ی مدارس یاد و خاطره 36 هزار دانش‌آموز شهید و 4 هزار و 900 معلم شهید کشورمان در دوران دفاع مقدس را باید گرامی‌ بداریم که ایثار آن‌ها موجب برقراری امنیت کنونی شده است.

وی تصریح کرد: امروز سال تحصیلی با حضور 12 میلیون و 300 هزار دانش‌آموز در قالب 105 هزار مدرسه و یک‌میلیون فرهنگی در کشور آغاز شده است.

وی عنوان کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش همچنان در دستور کار تمامی مسئولان این وزارتخانه در سراسر کشور قرار دارد و تمامی مدیران باید در راستای عمل به این سند گام بردارند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: تعمیق تربیت دینی در مدارس و تقویت تشکل‌های دانش‌آموزی از جمله اهداف امسال آموزش و پرورش در سطح کشور است.

هژبری به برنامه‌های در دست اقدام آموزش و پروش در سال تحصیلی امسال اشاره کرد و اظهار داشت: برنامه‌ای با عنوان یاران مدرسه با 17 نقش ترسیم شده است، که بر اساس این طرح مدرسه با همکاری و همراهی و مشارکت دانش‌آموزان اداره می‌شود.

وی اضافه کرد: در این طرح دانش‌آموزان به عنوان مدیریار، معلم‌یار و معاون‌یار مسئولان مدارس را همراهی می‌کنند و کلاس با کار گروهی دیگر اداره می‌شود.

وی عنوان کرد: از دیگر برنامه‌های آموزش و پروش اجرای طرح کتاب‌یاران و فن‌یاران در مدارس سطح کشور است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش همچنین در حاشیه این مراسم در پاسخ به خبرنگار فارس مبنی بر تعداد دانش‌آموزان جامانده از تحصیل بیان داشت: آماری از تعداد جاماندگان از تحصیل در اختیار ندارم ولی در کشور مدارسی هم وجود دارد که سه دانش‌آموز تنها در آن مشغول به تحصیل هستند.

هژبری اضافه کرد: هر دانش‌‌آموزی در هر منطقه‌ای بخواهد، درس بخواند برای وی حتما معلمی فرستاده خواهد شد.

وی ادامه داد: بازماندگان از تحصیل را افرادی تشکیل می‌دهند که والدینشان به دلیل ناآگاهی و غفلت مانع از تحصیل فرزندانشان شده‌اند.

وی بار دیگر در پاسخ به خبرنگار فارس که آیا وزارت آموزش و پرورش در قبال غفلت والدین و جلوگیری آنها از تحصیل فرزندانشان به هر دلیلی رسالت و وظیفه‌ای برعهده ندارد؟ اظهار داشت: رسالت آموزش و پرورش تبلیغی است، هر چند در زمینه ممانعت والدین از ادامه تحصیل فرزندانشان قوانینی وجود دارد اما وزارت آموزش و پرورش مجری این قانون نیست و لذا ما نمی‌توانیم اعمال قانون کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد: درصد پوشش تحصیلی در کشور ما در حال حاضر 98.7 درصد است.

هژبری در پاسخ به یکی دیگر از خبرنگاران که اشاره‌ای به سخنان امروز رئیس جمهور در مراسم بازگشایی مدارس در تهران در خصوص احیاِ زنگ انشاء کرد، افزود: در کل کشور برنامه‌ای در خصوص احیای زنگ انشا در دستور کار قرار گرفته که در این ساعت دانش‌آموزان به کتابخوانی و انس با کتاب‌های غیردرسی ترغیب شوند.

وی به برنامه‌ای با عنوان پابه‌پای یار مهربان اشاره و خاطرنشان کرد: در این طرح قرار شده هر دانش‌آموز در هر سال 4 کتاب غیردرسی را مطالعه کند تا در پایان دوره تحصیلی از ابتدایی تا سال چهارم دبیرستان موفق به خواندن 48 کتاب شود.

وی اظهارداشت: سیر مطالعاتی برنامه مذکور آماده شده و از سال تحصیلی جاری هم آغاز می‌شود.

انتهای پیام/79003/ر40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول