اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران:

دفاع مقدس در زندگی دانش‌آموزان جریان داشته باشد

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: دفاع مقدس در زندگی دانش آموزان جریان داشته باشد.

دفاع مقدس در زندگی دانش‌آموزان جریان داشته باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محمدعلی امیری پیش از ظهر امروز در آیین نمادین بازگشایی مدارس استان و نواختن زنگ آغاز سال تحصیلی و مقاومت که در هنرستان دخترانه راهیان نور ناحیه یک ساری برگزار شد، اظهار داشت: شروع سال تحصیلی توام با هفته دفاع مقدس را به فال نیک می‌گیریم و این اقدام الگویی است تا یاد و خاطر شهدا در زندگی دانش‌آموزان ساری و جاری باشد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطر 40 هزار دانش آموز شهید و 2 هزار معلم شهید، افزود: افتخار داریم امسال شاخص شهید کشور شهیده مازندرانی سیده‌طاهره هاشمی را به عنوان الگویی برای دانش آموزان کشور معرفی کنیم.

این مسئول به شرایط فعلی کشور اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به تهاجم فرهنگی دشمن، آگاهی دانش آموزان باید در بخش ها و زوایای مختلف ارتقا یابد.

امیری با تاکید بر اینکه تفکر شهدا در همه اعصار قابل احترام است، یادآور شد: هنرستانی که با نام راهیان نور مزین شد باید در راستای توسعه فرهنگ ایثار و شهادت گام بردارد.

وی با اشاره به اینکه طبق برنامه چهارم و پنجم توسعه باید به سمت تقویت هنرستان‌ها و حرفه‌آموزی دانش‌آموزان پیش رویم، خاطرنشان کرد: هدف ما تقویت نیروی انسانی و ایجاد مهارت و اشتغال برای نسل آینده جامعه اسلامی است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران این استان را در بخش‌های مختلف آموزشی، پرورشی و نیز ورزشی سرآمد کشور دانست و ادامه داد: دانش آموزان مازندرانی در مقاطع مختلف تحصیلی موفق به کسب رتبه‌های برتر شدند.

وی افزود: دانش‌آموزان مازندرانی در رقابت‌های مختلف علمی، فرهنگی، هنر، قرآنی و ورزشی دارای رتبه‌های برتر کشوری هستند.

امیری با بیان اینکه دانش‌آموزان مازندران امسال در رقابت‌های کنکور رتبه دوم کشوری را بعد از استان تهران کسب کردند، تصریح کرد: مازندران رتبه نخست فنی و حرفه‌ای را در سطح کشور کسب کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در بخش پایانی سخنانش یاد و خاطر سرپرست خبرگزاری فارس جابر معافی را گرامی داشت و اظهار کرد: این خبرنگار متعهد با تفکر فرهنگی خود به دنبال رفع نارسایی‌ها و توسعه استان بود.

به گزارش فارس، امروز 460 هزار دانش آموز مازندرانی سال تحصیلی خود را آغاز کردند.

انتهای پیام/86006/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول