اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با فرا رسیدن ماه مهر محقق شد

حضور بیش از 41 هزار دانش‌آموز مینابی در مدارس

41 هزار و 327 دانش‌آموز مینابی در مقاطع مختلف سال جدید تحصیلی را آغاز کردند.

حضور بیش از 41 هزار دانش‌آموز مینابی در مدارس

به گزارش خبرگزاری فارس از میناب در شرق هرمزگان، معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش میناب پیش از ظهر امروز در آئین بازگشایی مدارس در میناب اظهار داشت: با ورود دانش‌آموزان به مدارس شور و شعف و شادمانی در جامعه ایجاد می‌شود.

علی اسلامی نخل‌ابراهیمی با بیان این که آموزش و پرورش به عنوان کارخانه انسان‌سازی وظیفه بزرگی را بر عهده دارد گفت: تمام تلاش مجموعه وسیع آموزش و پرورش بر این است تا محصل، مدرسه و معلم را به مهر و مهرورزی پیوند دهد.

وی تعداد دانش آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی را 41 هزار و 327 نفر ذکر کرد و گفت: این تعداد دانش آموز در 471 آموزشگاه و در قالب یک هزار و 946 کلاس درس سال تحصیلی جدید را آغاز می‌کنند.

مدیر آموزش و پرورش میناب بیان کرد: تمام پایه‌های ششم مستقل در میناب به صورت هوشمند اداره می‌شود.

در این مراسم که در دبیرستان استعدادهای درخشان بحر‌العلوم میناب برگزار شد معاون استاندار و فرماندار ویژه میناب نیز گفت: هر سال با شروع سال تحصیلی و آغاز ماه مهر، به عشق آموختن و علم‌اندوزی حال و هوای شهرهای مختلف کشور طراوت ویژه‌ای به خود می‌گیرد و خون تازه‌ای در رگ‌های جامعه جریان پیدا می‌کند.

عباس خداداد‌زاده همچنین به اهمیت علم‌آموزی از نظر دین مبین اسلام و ذکر حدیثی از پیامبر عظیم‌الشان اسلام (ص) درباره جویندگان علم پرداخت و افزود: به فرمایش صریح همه بزرگان و ائمه هدی حرکت در مسیر دانش‌اندوزی موجب عزت در دنیا و رستگاری در آخرت می‌شود.

وی گفت: دستیابی به قله‌های موفقیت در گرو سرمایه‌گذاری بر روی انسان‌هاست که در کشور ما این وظیفه خطیر به عهده آموزش و پرورش است.

فرماندار ویژه میناب اذعان کرد: وزرات آموزش و پرورش در تحول، پیشرفت کشور و سایر نهادها نقش اساسی و بنیادی دارد.

خدادادزاده در ادامه با اشاره به هفته دفاع مقدس و وجود چهار هزار و 900 شهید فرهنگی و 36 هزار شهید جوان و نوجوان اظهار داشت: دانش‌آموزان و اقشار فرهنگی در طول هشت سال دفاع مقدس صحنه‌های زیبایی را خلق کردند که هرگز از اذهان ملت شریف ایران پاک نخواهد شد

در این آئین که با حضور معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان برگزار شد علاوه بر نواخته‌ شدن زنگ مقاومت، قرائت پیام سرپرست وزارت آموزش و پرورش و مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان، نشان سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان به دانش آموز امین وجدانی اعطا شد.

انتهای پیام/88004/ل30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول