اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 5 ماه نخست امسال صورت گرفت

پذیرش 17 کودک کار و خیابانی در بهزیستی استان قزوین

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان قزوین گفت: 17 کودک کار و خیابانی در پنج ماه نخست امسال در مراکز بهزیستی استان پذیرش شدند.

پذیرش 17 کودک کار و خیابانی در بهزیستی استان قزوین

بهاره رحمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به اینکه سال گذشته 17 کودک کار و خیابانی در مراکز بهزیستی قزوین پذیرش شدند، اظهار کرد: در پنج ماه نخست امسال 17 نفر از کودکان یاد شده در این مراکز پذیرش شدند که بیشتر آنان پسر بودند.

وی افزایش اطلاع‌رسانی خدمات اداره کل بهزیستی استان قزوین در جامعه، افزایش مراجعان به این اداره کل و گسترده شدن فعالیت اداره کل بهزیستی قزوین را علت بالا رفتن این آمار عنوان کرد.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان قزوین با اشاره به اینکه در برخی مواقع یک حمایت کوچک از کودکان کار و خیابانی می‌تواند آنان را از یک معضل اجتماعی نجات دهد، خاطرنشان کرد: اداره کل یاد شده در این راستا به این کودکان خدمات مالی و مشاوره‌ای ارائه می‌دهد.

رحمانی ادامه داد: این اداره کل با توجه به شرایط مربوطه از کودکان کار و خیابانی در معرض آسیب و کودکانی که مورد سوء‌استفاده خانواده قرار می‌گیرد، حمایت می‌کند.

این مسئول اضافه کرد: اداره کل یاد شده از کودکان کار و خیابانی که مکانی برای زندگی کردن نداشته باشند، به صورت شبانه‌روزی و دائم در مراکز خود نگهداری می‌کند و آنها را به عنوان فرزندان دائمی این اداره کل بر می‌شمرد.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان قزوین به عملکرد دستگاه‌های اجرایی مربوطه در رسیدگی به وضعیت کودکان کار و خیابانی اشاره کرد و گفت: این دستگاه‌ها در پیگیری این موضوع ضعیف عمل نمی‌کنند و هر یک برای رفع این معضل اقدامات مطلوبی را انجام می‌دهند.

رحمانی با اشاره به اینکه موضوع کودکان کار و خیابانی پیچیده است و ابزارهای خاصی می‌خواهد تا این معضل برطرف شود، تصریح کرد: هر یک از دستگاه‌های اجرایی با توجه به مشکلات خاص خود به این موضوع رسیدگی می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: استانداری قزوین جزو دستگاه‌های فعال در رسیدگی به وضعیت کودکان کار و خیابانی است و در مسائل و معضلات اجتماعی مداخله‌های خوبی می‌کند.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان قزوین ادامه داد: مداخلات این نهاد به خصوص در سال‌های گذشته بهتر و بیشتر شده و جلسات مشترکی بین دستگاه‌های اجرایی مرتبط برای رفع معضلات اجتماعی تشکیل داده است.

رحمانی با اشاره به اینکه معضل کودکان کار و خیابانی پدیده‌ای است که در همه شهرها وجود دارد، اضافه کرد: قزوین وضعیت مطلوبی در این موضوع نسبت به سایر استان‌ها دارد.

این مسئول گفت: کودکان کار و خیابانی که در استان قزوین وجود دارند متعلق به این استان نیستند و بیشتر آن‌ها از استان‌های همجوار مهاجرت کردند.

انتهای پیام/77009/ز40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول