اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تکرار / کوی بهار در انتظار مهربانی

کودک نیازمند به عمل پیوند چشم به راه نیکوکاری

کودک نیازمند به عمل پیوند، منتظر نیکوکاری است.

کودک نیازمند به عمل پیوند چشم به راه نیکوکاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، وقتی اسم بهار می‌آید به یاد شادابی و سرزندگی می‌افتیم، به همین دلیل در ذهن ما این گونه نقش بسته که ساکنان کوی بهار هم، شاداب و خرم هستند.

این کوی بهار اما، با بهار طبیعت، فرق دارد، انتهای کوی بهار  کودک بیماری را در خود جای داده که بهارش، خزان شده و می‌رود که زمستان‌زده شود.

فاطمه باجان تلمادره کودک هشت ساله‌ی ساروی است که برای درمان و عمل نیاز به مساعدت خیران دارد.

فاطمه به دلیل این که نارس به دنیا آمده است تا مدت‌ها پس از تولد در بیمارستان بستری بود. این کودک به دلیل مشکلاتی که در  ناحیه کمر، پا و لگن دارد نمی‌تواند به درستی راه برود، لگن سمت راست فاطمه رشد بیشتری نسبت به لگن سمت چپ داشته و  برای متوقف کردن رشد آن نیاز فوری به عمل  پیوند دارد.

مادر فاطمه که تنها همین یک فرزند را دارد می‌گوید تنها آرزوی ما بهبودی دخترم است و به هیچ چیز دیگری فکر نمی‌کنیم.

اما فاطمه، تنها به این عارضه مبتلا نیست.

مادر از بیماری فک دخترش می‌گوید که فک زیرین اصلا رشد ندارد. وقتی فاطمه چهارساله بود برای معاینه دندان وی را نزد پزشک می‌برند و پزشک به آنها در مورد بیماری فاطمه می‌گوید. پس از پیگیری‌های، فراوان فاطمه را برای درمان به تهران می‌برند.

مادر فاطمه ادامه داد: بیش از 10 بار نوبت عمل گرفتیم اما هر بار عمل به تاخیر می‌افتاد. سال 90 فاطمه را برای عمل به تهران بردیم اما در بیمارستان گفتند که اول 3 میلیون تومان به حساب بیمارستان واریز کنید و ما این مقدار پول را نداشتیم و تنها توانستیم 800 هزار تومان قرض کنیم.

وی افزود: 2 سال قبل، هزینه عمل فک فاطمه 12 میلیون تومان بود و ما نتوانستیم این پول را تهیه کنیم.

پدر این کودک کارگر شرکتی شهرداری است، درآمد ماهیانه وی حدود 500 هزارتومان است. مستاجر هستند، پدر و مادربزرگ  فاطمه با آنها زندگی می‌کنند.

فاطمه کوچک 6 بار تحت عمل قرار گرفته و با این وجود، در درس و مشق، شاگرد اول است.

برای گرفتن کمک به بسیاری از مسئولان، مراجعه کرده‌اند اما تا این لحظه، دری به روی آنها باز نشده است، تنها کمیته امداد در دو سه نوبت به آنها کمک کرده است.

مادر فاطمه می‌گوید: الان منتظر هستیم بیمارستان برای عمل با ما تماس بگیرد و اگر فاطمه مشکل بیهوشی نداشته باشد عمل انجام می‌شود اما برای عمل به پول نیاز داریم.

فاطمه نمی‌تواند همانند کودکان همسن خود بدود و یا بازی کند، ساعت‌های ورزش و تفریح با حسرت نظاره‌گر دوستانش است،

نمی‌تواند در طناب بازی و  لی‌لی، این بازی‌های کودکانه، دوستان و همکلاسی‌هایش را یاری کند. او نه تنها در مدرسه بلکه در کوچه هم فقط بازی بچه‌ها را تماشا می‌‌کند و از این بابت رنج می‌برد.

مادرش می‌گوید: امسال مدرسه فاطمه هیئت امنایی شده و باید برای ثبت نام 280 هزار تومان بپردازیم، وقتی به این موضوع اعتراض کردم به من گفتند شما بچه‌تان را ثبت نام کنید و این هزینه را در اقساط، به ما بدهید، اما پول قسط را هم باید پرداخت و ما همین مقدار پول را هم نداریم. اینک می‌خواهیم به کمک مردم همیشه مهربان، بهار را به خانه ماتم‌زده فاطمه ببریم، هر کدام از ما با یک گل، بهاری بزرگ را به نمایش می‌گذاریم.

خیرانی که تمایل به یاری این کودک چشم‌انتظار دارند می‌توانند با دفتر خبرگزاری فارس در مازندارن به شماره 01513208439 تماس حاصل نمایند.

--------------------------------

عکس از مصطفی کاظمی

گزارش از کلثوم فلاحی

-------------------------------

انتهای پیام/86007/ج30/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول