اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی استان زنجان خبر داد

بهره‌مندی 200 هزار زنجانی از برنامه‌های اجتماع‌محور بهزیستی

معاون امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی استان زنجان از بهره‌مندی 200 هزار زنجانی از برنامه‌های اجتماع‌محور بهزیستی خبر داد.

بهره‌مندی 200 هزار زنجانی از برنامه‌های اجتماع‌محور بهزیستی

گل‌نساء آقامحمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: در حال حاضر پیشگیری در سه سطح از طریق سازمان بهزیستی اجرا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: هدف از اجرای برنامه‌های اجتماع‌محور پیشگیری از اعتیاد، انتقال یا واگذاری فرایندهای خدماتی رفاهی و ارتقاء مسئولیت‌ها در خانواده و جامعه است.

معاون امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه منظور از پیشگیری اولیه جلوگیری از مصرف مواد اعتیادآور یا به تأخیر انداختن سن شروع مصرف مواد است، اذعان داشت: با سیاست‌های بهزیستی در این زمینه در سه محور محیط کار، محیط‌های آموزشی و محلات برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.

وی، برنامه پیشگیری اجتماع‌محور از اعتیاد در محلات را مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: در سطح استان زنجان طرح پیشگیری اجتماع‌محور از اعتیاد قبلاً در 99 محله شهری و روستایی اجرا می‌شد.

آقامحمدی، معیارهای انتخاب محلات را تراکم جمعیت، آسیب‌خیز بودن محلات‌، استقبال اهالی به دنبال اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی طرح پیشگیری اجتماع‌محور از اعتیاد و آشنایی با افراد کلیدی محلات را برشمرد و افزود: برنامه پیشگیرانه باید همه‌جانبه و در راستای ارتقای سلامت اجتماعی، سلامت روان و با هدف کاهش عوامل خطرزا باشد.

وی در ادامه بهترین قالب برای تحقق این اهداف و راهبردهای برنامه‌های اجتماع‌محور را که با هدف توانمندسازی عموم مردم اجرا می‌شود فراهم آوردن زمینه مشارکت خودآگاهی و تقویت فعالیت‌های جایگزین به همراه آموزش و تقویت بهداشت عمومی برشمرد و اظهار داشت: در حال حاضر 261 محیط زیر پوشش برنامه‌های اجتماع‌محور از اعتیاد هستند که با 306 تیم، جمعیتی بیش از 232 هزار نفر را زیر پوشش قرار داده‌اند.

گفتنی است؛ برنامه‌های پیشگیری اجتماع‌محور از اعتیاد به علت تاثیرگذار بودن عوامل محیطی و اجتماعی در گرایش افراد به موادمخدر در محلات اجرا میشود که منجر به کاهش اعتیاد افراد و عوامل خطرزا و افزایش عوامل محافظت‌کننده می‌شود.

انتهای پیام/73005/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول