اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل بهزیستی قزوین خبر داد

راه‌اندازی مؤسسه نهادهای مردمی حمایت از کودکان کار در قزوین

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان قزوین گفت: در آینده نزدیک مؤسسه نهادهای مردمی حمایت از کودکان کار و خیابان در استان راه‌اندازی می‌شود.

راه‌اندازی مؤسسه نهادهای مردمی حمایت از کودکان کار در قزوین

بهاره رحمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: راه‌اندازی مؤسسه نهادهای مردمی حمایت از کودکان کار و خیابان در آینده نزدیک از جمله برنامه‌های اداره کل بهزیستی استان قزوین است.

وی افزود: دو مؤسسه نهادهای مردمی حمایت از کودکان کار و خیابان برای راه‌اندازی این مؤسسه در مراحل گرفتن اخذ مجوز از اداره کل بهزیستی استان قزوین هستند و تاکنون یکی از این مؤسسه‌ها موفق به این کار شده است.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان قزوین با اشاره به اینکه تاکنون نوع و نحوه فعالیت مؤسسه نهادهای مردمی حمایت از کودکان کار و خیابان مشخص نشده است، خاطرنشان کرد: این اداره کل در حال برقراری تعاملات با سازمان بهزیستی کشور است تا بتواند چگونگی ارائه خدمات این مؤسسه‌ها را به این کودکان مشخص کند تا با تحقق این مهم فعالیت آنان قانونمند شود.

رحمانی اضافه کرد: وقتی فعالیت این مؤسسه‌ها به صورت قانونی مشخص شود، اداره کل بهزیستی استان قزوین شیوه‌نامه‌های لازم را به مؤسسه‌های یاد شده ابلاغ می‌کند، تا آن‌ها فعالیت خود را در چارچوب قانون آغاز کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: اداره کل بهزیستی استان قزوین اصلاً ادعا نمی‌کند که با راه‌اندازی مؤسسه‌های حمایت از کودکان کار و خیابان آمار این کودکان کاهش می‌یابد.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان قزوین ادامه داد: مؤسسه‌های فوق با همت این اداره کل راه‌اندازی می‌شود تا کودکان یاد شده در جامعه بهتر و سالم‌تر زندگی کنند.

رحمانی با بیان اینکه مؤسسه‌های حمایت از کودکان کار و خیابان به عنوان نهادهای مردمی در قزوین هستند، اظهار کرد: این مؤسسه‌ها بعد از اخذ مجوزهای لازم در قالب مؤسسه‌ خیریه فعالیت خود را‌ آغاز می‌کنند تا خدمات تخصصی را به این کودکان ارائه دهند.

این مسئول یادآور شد: این مؤسسه‌ها به دلیل مردمی بودن می‌توانند نسبت به دستگاه‌های اجرایی با کودکان کار و خیابان تعامل بیشتری برقرار کنند که تحقق این مهم موجب ساماندهی وضعیت این کودکان در جامعه می‌شود.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان قزوین تصریح کرد: مسئولان مؤسسه‌های حمایت از کودکان کار و خیابان با افتتاح مؤسسه یاد شده مهارت‌های سالم زندگی کردن را به این کودکان آموزش می‌دهند تا آنان در جامعه کمتر آسیب‌ ببینند.

رحمانی دادن یک وعده غذای گرم، ارائه آموزش‌های یادگیری، کمک کردن برای رفتن به مدرسه، آموزش مهارت‌های زندگی و آموزش نکات بهداشتی به کودکان یاد شده را از جمله خدمات مؤسسه‌های حمایت از کودکان کار و خیابان برشمرد.

این مسئول با اشاره به اینکه بیشتر کودکان کار و خیابان به دلیل زندگی در خیابان‌ها از وضعیت بهداشت مناسبی برخوردار نیستند و برخی از آنان در معرض ابتلا به بیماری‌های انگلی قرار دارند، گفت: مؤسسه‌های حمایت از کودکان کار و خیابان با ارائه مطالب بهداشتی به این کودکان می‌توانند سلامت زندگی آنان را در جامعه ارتقا دهند.

انتهای پیام/77009/ز40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول