اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره‌کل بهزیستی استان زنجان:

ایجاد اشتغال پایدار و توانمندسازی مددجویان از اهداف بهزیستی است

معاون هماهنگی موسسات غیردولتی مشارکت‌های مردمی و اشتغال بهزیستی استان زنجان گفت: ایجاد اشتغال پایدار و توانمندسازی مددجویان از اهداف بهزیستی است.

ایجاد اشتغال پایدار و توانمندسازی مددجویان از اهداف بهزیستی است

شهناز آقاخانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: بسیاری از معلولانی که زیر پوشش بهزیستی هستند، دارای توانمندی و استعدادهای خاص هستند که این توانایی به دلیل برخی محدودیت‌ها شکوفا نشده است.

معاون هماهنگی موسسات غیردولتی مشارکت‌های مردمی و اشتغال بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه برنامه‌ریزی مناسب از تاثیرگذارترین موضوعات در خودکفایی و توانمندسازی معلولان محسوب می‌شود، اظهار کرد: همکاری سایر نهادهای اجرایی در گسترش فرهنگ خودکفایی و همچنین توسعه فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی جامعه هدف موثر است.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات توانمندسازی انجام شده توسط اداره‌کل بهزیستی استان زنجان اظهار داشت: ایجاد اشتغال پایدار و در نتیجه توانمندسازی مددجویان از مهم‌ترین اهداف بهزیستی است.

آقاخانی در ادامه با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده توسط اداره‌کل بهزیستی استان زنجان طی پنج ماهه نخست امسال تصریح کرد: طی مدت مذکور 84 نفر از مددجویان بهزیستی بازتوان و در کارگاه‌های تولیدی و مراکز غیردولتی مشغول به کار شده‌اند.

وی همچنین از اخذ گواهی‌نامه توسط 100 نفر از مددجویان بهزیستی در سال‌جاری خبر داد و گفت: این اقدامات براساس انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان فنی و حرفه‌ای، جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و میراث ‌فرهنگی و با معرفی آنها به این سازمان‌ها انجام شده است.

معاون هماهنگی موسسات غیردولتی مشارکت‌های مردمی و اشتغال بهزیستی استان زنجان تصریح کرد: مددجویان پس از معرفی به این سازمان‌ها موفق به دریافت گواهی‌نامه در رشته‌های شغلی خیاطی، آرایشگری، پرورش قارچ، پرورش زنبورعسل، قالی‌بافی و گلیم‌بافی شده‌اند.

وی در ادامه با بیان اینکه ایجاد اشتغال پایدار و متناسب با شرایط معلولان از اهداف بلندمدت معاونت اشتغال بهزیستی است، گفت: بهزیستی از طریق انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، زمینه آموزش رایگان برای معلولان و معتادان بهبودیافته را فراهم کرده است.

انتهای پیام/73005/غ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول