اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هم‏زمان با دهه کرامت

3 طرح بهزیستی استان سمنان اجرا شد

سه طرح بهزیستی استان سمنان هم‏زمان با دهه کرامت در شهرستان‏‌های مختلف این استان اجرا شد.

3 طرح بهزیستی استان سمنان اجرا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان، یوسف کلیچ، سرپرست بهزیستی شهرستان گرمسار به همین بهانه به همراه امام جمعه ایوانکی، رئیس مجتمع بهزیستی ایوانکی و سرپرست شهرداری ایوانکی و رئیس شورای شهر ایوانکی از منزل سه مددجوی توان‏بخشی آن شهرستان بازدید کردند.

کلیچ هدف از این دیدار را آشنایی مسئولان شهر با خانواده‏‌های معلولان و مشکلاتشان از نزدیک و جلب مشارکت و همکاری لازم از ارگان‏های مختلف دانست.

وی طی این دیدار در خصوص وضعیت معلولان و خدماتی که بهزیستی در راستای بهتر زیستن آنان انجام می‏‌دهد، برای مسئولان همراه توضیحاتی را شرح و از وجود یک هزار و 800 پرونده خدماتی در بهزیستی گرمسار و آرادان خبر داد.

سرپرست بهزیستی شهرستان گرمسار در ادامه خواستار همکاری مسئولان شد و تصریح کرد: با توجه به اختصاص هزینه‏‌های مجزای سازمان بهزیستی در بحث پیشگیری و بالا بودن هزینه‏‌ها، سازمان به مشارکت‏‏‌های مردمی در جهت ارائه بهتر خدمات به جامعه هدف نیاز دارد.

در این دیدار، خانواده‏‌های معلولان درخواست‏های خود را که شامل هزینه درمان، اشتغال پایدار افراد توانمند در خانواده و تهیه لوازم ضروری زندگی بود، مطرح کرده و خواستار پیگیری و رفع مشکلاتشان شدند.

امام جمعه، سرپرست شهرداری و رئیس شورا نیز دراین دیدار ضمن تقدیر از خانواده‌‏های معلولان در زمینه‏‌های مختلف قول مساعدت و مشارکت دادند.

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، در آخرین روز از دهه کرامت و به مناسبت فرارسیدن میلاد حضرت ثامن الحجج (ع) با حضور رئیس بهزیستی و پرسنل سازمان، مراسم جشنی در بهزیستی شاهرود برگزار شد.

در این مراسم حسن غربا، رئیس بهزیستی شاهرود با تبریک میلاد این امام همام، این‏گونه اعیاد را فرصت مناسبی برای برگزاری جشن، نشاط و ایجاد روحیه کاری مضاعف در کارکنان دانست.

غربا در سخنانی به بیان ابعاد شخصیتی امام رضا (ع) پرداخت و افزود: اقدامات همکارانم در اجرای برنامه‏‌های مختلف فرهنگی قابل تقدیر و بسیار ارزشمند است.

گفتنی است؛ عاشقان امام رضا (ع) در این جشن از مداحی مصطفی محمدی از مددجویان کم‏‌بینای سازمان به فیض رسیدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، همچنین به مناسبت دهه کرامت و هم‏زمان با سال‏روز میلاد امام رضا (ع)، 50 نفر از نوآموزان مهدهای کودک شاهرود در امامزاده محمد (ع) بسطام حضور یافتند.

در این مراسم، کودکان به اجرای برنامه‏‌های شعرخوانی، تئاتر، مسابقه و … پرداختند.

رئیس بهزیستی شاهرود نیز با حضور در جمع کودکان و مربیان مهدهای کودک گفت: بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب‏‌های فرهنگی، باید از ظرفیت معنوی این بخش در روند فرهنگ‏‌سازی اسلامی نهایت بهره‏‌وری را ایجاد کرد.

حسن غربا ادامه داد: در اردوهای یک روزه که با مشارکت مهدهای کودک و پیش‌‏دبستانی‏ها برگزار می‌‏شود، برای نونهالان برنامه‏‌های گوناگونی از جمله قصه‏‌گویی، قرائت قرآن، نمایش کلیپ، مسابقه و اهدای جوایز و زیارت حرم مطهر و ... انجام می‏‌شود.

در پایان، کودکان با اهدای شاخه گل از خادمان قدردانی کرده و تولیت امامزاده نیز متقابلاً هدایایی از قبیل روسری و جانماز به کودکان هدیه دادند.

انتهای پیام/2249/ی/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول