اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره بهزیستی شاهرود خبر داد

فعالیت 33 مؤسسه و مرکز تحت نظارت بهزیستی در شاهرود

رئیس اداره بهزیستی شهرستان شاهرود از فعالیت 15 مؤسسه و 18 مرکز تحت نظارت بهزیستی در این شهرستان خبر داد.

فعالیت 33 مؤسسه و مرکز تحت نظارت بهزیستی در شاهرود

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان، حسن غربا با بیان اینکه پنج مؤسسه اجتماعی، چهار مؤسسه توان‏بخشی و شش مؤسسه پیشگیری در حال خدمات‏‌رسانی به جامعه هدف زیرپوشش هستند، افزود: حدود 18 مرکز نیز تحت نظارت مؤسسات فعالیت می‏‌کنند. 

وی با بیان اینکه شاهرود از نظر محیطی وسیع‏‌ترین شهرستان استان سمنان است، بیان داشت: با توجه به ضرورت آموزش کودکان از دوران خردسالی، 29 مهد کودک، آدینه مهد و روستا مهد تحت نظارت سازمان در شاهرود به ارائه آموزش‏‌های مختلف به نونهالان می‏‌پردازند.

 غربا با اشاره به استقرار اورژانس اجتماعی 123 در سطح شهر و ارائه خدمات مشاوره‏‌ای به مردم در بخش دیگری از صحبت‏‌هایش گفت: با توجه به اهمیت بحث ژنتیک در سال‌‏های اخیر برای پیشگیری از بروز انواع اختلالات ژنتیک و معلولیت‏‌ها، سه مرکز ژنتیک در شهرستان خدمات گوناگونی را پیش از ازدواج، قبل از بارداری، در دوران بارداری و پس از تولد اولین فرزند ناهنجار به آحاد مردم ارائه می‏‌دهند.

 رئیس اداره بهزیستی شهرستان شاهرود شیوع مصرف مواد مخدر صنعتی را به خصوص در میان جوانان حائز اهمیت خواند و ادامه داد: هفت مرکز سرپایی، درمان و بازتوانی، بهبودی اقامتی کوتاه مدت و میان مدت، در راستای ایجاد محیطی عاری از اعتیاد و سلامت جسم و روح بیماران مشغول به فعالیت هستند.

 وی تعداد کل پرونده‌‏های مدجویی بهزیستی شهرستان شاهرود را سه هزار و 800 عدد عنوان و خاطرنشان کرد: 700 پرونده در حوزه اجتماعی و سه هزار و 100 پرونده توان‏بخشی توسط مددکاران حوزه‏‌های مرتبط بررسی، و نیازسنجی‏‌های لازم با صلاحدید مسئولان انجام می‌‏پذیرد. 

غربا در پایان با اشاره به فعالیت‏‌های گسترده سازمان بهزیستی شاهرود، عزم عمومی مردم و مسئولان را در برطرف ساختن مشکلات جامعه هدف زیرپوشش ضروری دانست و بر اهتمام بیش از پیش در رفع احتیاجات مددجویان تأکید کرد. 

انتهای پیام/2249/ت/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول