اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل:

ورود فرهنگیان به بازار هوشمند سازی صحت ندارد

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: همکاران فرهنگی ما هیچ نقشی در بازار هوشمندسازی مدارس ندارند و این کار از طریق مناقصه و نظارت نوسازی انجام می‌شود.

ورود فرهنگیان به بازار هوشمند سازی صحت ندارد

احمد محمودزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل، اظهار داشت: سیستم هوشمندسازی مدارس از یک روال قانونمند تبعیت می‌کند و قطعاً این‌گونه نیست که عده‌ای از معلمان بخواهند در این امر به صورت شرکت‌های پیمانکاری ورود پیدا کرده و یا به دنبال منفعت از این محل باشند.

وی، سیستم آموزش و پرورش را سالم‌ترین و پاک‌ترین سیستم منابع مالی و اعتباری توصیف کرد و ادامه داد: به صورت مستمر ناظران دیوان محاسبات و ذیحسابی‌ها در آموزش و پرورش مستقر هستند و هیچ کس حق ندارد ریالی بدون صدور مجوز هزینه کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل تصریح کرد:‌ مدیران مدارس بدون تصویب شورای مالی مدارس نمی‌توانند ریالی را جابجا کنند و اگر برای مدارس امکاناتی خریداری می‌شود به یقین با اجازه این شوراست.

این مسئول خاطرنشان کرد: همکاران ما به هیچ وجه وارد بازار هوشمند سازی نشده‌اند و خرید ما بیشتر از طریق مناقصه و با نظارت نوسازی انجام می‌شود.

محمودزاده در ادامه سخنان خود از افتتاح 27 پروژه مدرسه‌سازی در آستانه سال تحصیلی جدید خبر داد و اضافه کرد: این 27 پروژه مدرسه‌سازی به همت اداره کل تجهیز و نوسازی مدارس مراحل پایانی را سپری می‌کند و به غیر از چند پروژه که اواخر مهر ماه افتتاح می‌شود مابقی پروژه‌ها تا اول مهر به بهره‌برداری می‌رسند.

وی در مورد شیفت صبح و بعد از ظهر مدارس، بیان کرد: 90 درصد مدارس ما تک شیفته و در شیفت صبح برگزار می‌شود و 10 درصد از شیفت مدارس بعد از ظهر است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل از تعیین زمان ورود و خروج دانش‌آموزان به نسبت بلند یا کوتاه بودن روز در دو مقطع سال تحصیلی خبر داد و یادآور شد: در این زمینه چارت شروع کلاس دختران با پسران متفاوت است.

به شدت علاقمند توسعه مدارس هیئت امنایی هستیم

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در ادامه ابراز داشت:‌ ما به شدت علاقمند مدیریت مدارس به شکل هیئت امنایی هستیم که در این زمینه توسعه مدارس خاص و هیئت امنایی در دستور کار ما است.

محمودزاده افزود: هیچ دانش‌آموزی در استان اردبیل وجود ندارد که به خاطر فقر مالی از تحصیل باز بماند به طوریکه ما حتی در مدارس خاص دانش‌آموزان بی‌بضاعت و کم توان مالی را به صورت رایگان پذیرش کردیم.

وی ابراز کرد: ما در این استان مدرسه‌ای را شاهد هستیم که یک معلم برای یک دانش‌آموز تدریس می‌کند که این از نوادر روزگار است.

محمودزاده در پایان عنوان کرد:‌ در کنار طرح مینی‌بوس و مدارس شبانه‌روزی طرح یک معلم یک دانش‌آموز نیز در این استان هم اکنون در حال اجراست.

انتهای پیام/62003/ذ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول