اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج)

نخستین اجلاس عمومی مجمع بسیج فرهنگیان سپاه قزوین برگزار شد

نخستین اجلاس عمومی مجمع بسیج فرهنگیان سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین برگزار شد.

نخستین اجلاس عمومی مجمع بسیج فرهنگیان سپاه قزوین برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مسئول سازمان بسیج فرهنگیان استان قزوین در نخستین اجلاس عمومی مجمع بسیج فرهنگیان سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین که امروز در سالن شهید حسن‌پور برگزار شد، اظهار کرد: مجمع بسیج فرهنگیان استان مجموعه‌ای از صاحب‌نظران حقوقی و حقیقی آموزش و پرورش استان است که متناسب با اهداف و منظورهای پیش‌بینی شده، با هم‌فکری راهکارهای رفع موانع و استفاده از فرصت‌ها را برای رسیدن به شرایط مطلوب ارائه می‌کنند.

رضا ابراهیمی با اشاره به اهداف این مجمع افزود: اجرای تدابیر ولی امر مسلمین، سرعت بخشیدن به روند اسلامی شدن آموزش و پرورش و پیشبرد اهداف مأموریت‌های بسیج فرهنگیان با هم‌فکری صاحب‌نظران اهدافی است که این مجمع دنبال می‌کند.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان استان قزوین با اشاره به منظورهای پیش‌بینی شده در نظام‌نامه این مجمع بیان کرد: مشارکت حداکثری صاحب‌نظران آموزش و پرورش در اداره و پیشبرد همه جانبه تشکل بسیج فرهنگیان در استان، پایش محیطی شرایط موجود آموزش و پرورش استان با تحلیل تهدیدها و فرصت‌ها و ارائه راهکارهای پیشبرد به سمت هدف با حداکثر استفاده از ظرفیت‌ها و عبور از موانع از جمله منظورهای پیش‌بینی شده است.

ابراهیمی اضافه کرد: ایجاد هم‌افزایی فکری برای برآورد اوضاع انقلاب اسلامی در بسیج فرهنگیان، هماهنگی اقدامات حزب‌الله از طریق شناسایی قابلیت‌های بسیج فرهنگیان با بهم پیوستن و جهاد بسیجیان فرهنگی در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی در آموزش و پرورش استان با حصول راهکارهای مشترک و هم پیمانی در پیمودن هماهنگ آن نیز از دیگر موارد ذکر شده در نظام‌نامه به شمار می‌رود.

وی پرورش کادر تراز انقلاب اسلامی و ارتقای کیفی آن‌ها در آموزش و پرورش استان، ظرفیت‌سازی برای جذب حداکثری و هماهنگ‌سازی همه وفاداران انقلاب اسلامی در آموزش و پرورش استان برای حضور در صحنه‌های مورد نیاز انقلاب اسلامی را از جمله منظورهای پیش‌بینی شده برای مجمع برشمرد.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان استان قزوین تصریح کرد: ارتقای فرهنگ کار تشکیلاتی و کادرسازی بسیج فرهنگیان، کمک به کارآمدسازی نظام آموزش و پرورش از طریق حمایت و پشتیبانی از اقدامات سازنده و ارزشمندار مسئولان اجرایی آموزش و پرورش استان از دیگر موارد پیش‌بینی شده در نظام‌نامه مجمع است.

ابراهیمی عنوان کرد: مشابه این مجمع در سطح شهرستان‌ها نیز تشکیل شده و جلسات آن‌ها برگزار شده است که خروجی آن‌ها برگزاری نخستین مجمع استانی بسیج فرهنگیان است.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان استان قزوین با اشاره به نحوه برگزاری جلسات این مجمع گفت: جلسات این مجمع به سه صورت فصلی، هر شش ماه یکبار و سالانه باید برگزار شود.

ابراهیمی بیان کرد: همچنین هر دو سال یک‌بار همزمان با سراسر کشور اجلاس عمومی بسیج فرهنگیان برگزار می‌شود.

این مسئول با اشاره به تعداد اعضای شرکت‌کننده در این اجلاس گفت: 47 تا 62 نفر باید در مجمع بسیج فرهنگیان شناسایی شده و در این اجلاس‌ها حضور پیدا کنند.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان استان قزوین با اشاره به اینکه شورای بسیج فرهنگیان شامل 15 عضو است، اظهار کرد: برای انتخاب شورای بسیج فرهنگیان استان هر دو سال یک بار مجمع عمومی بسیج فرهنگیان استان با ترکیب تمام اعضای شورای نواحی تشکیل می‌شود.

ابراهیمی با اشاره به وظایف و اختیارات بسیج فرهنگیان گفت: تهیه و تصویب سند سالانه فرهنگیان استان در چارچوب مواضع نظام و اسناد راهبردی سازمان بسیج مستضعفین و سازمان مرکزی بسیج فرهنگیان، تهیه، تدوین و تصویب سیاست‌های پیشنهادی آموزش و پرورش از جمله این وظایف است.

وی افزود: تعیین راهکارهای پیشنهادی بسیج فرهنگیان استان برای تقویت وحدت هرچه بیشتر نیروهای وفادار، مطالبات مجمع از اعضا، بسیجیان، دستگاه‌ها، مقامات استانی و آموزش و پرورش برای توسعه کمی و کیفی بسیج فرهنگیان نیز از جمله وظایف و اختیارات بسیج فرهنگیان به شمار می‌رود.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان استان قزوین با اشاره به وظایف هیئت رئیسه مجمع بسیج فرهنگیان عنوان کرد: تعیین مکان و زمان اجلاس، نهایی کردن دستور کار اجلاس، گزارش تصمیمات، دریافت گزارش کار و نظارت، اداره جلسات شورا و تصویب ترکیب اعضای کارگروه‌های تخصصی از جمله وظایف هیئت رئیسه مجمع بسیج فرهنگیان است.

انتهای پیام/77010/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول