اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش خبر داد

جذب 50 هزار معلم از طریق دانشگاه فرهنگیان/ساعات درسی متوسطه کاهش می‌یابد

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا سال 96 بیش از 50 هزار فارغ‌التحصیل دانشگاه فرهنگیان جذب بدنه آموزش و پرورش می‌شوند.

جذب 50 هزار معلم از طریق دانشگاه فرهنگیان/ساعات درسی متوسطه کاهش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ابراهیم سحرخیز عصر امروز در دیدار با مدیران و معاونان آموزشی اردبیل اظهار داشت: این دانشگاه در راستای سند تحولی آموزش و پرورش و نظام‌مند کردن ورود نیروی انسانی به این حوزه فعالیت خود را از سال گذشته آغاز کرده و از این به بعد تمام نیروهای متخصص آموزش و پرورش از طریق این دانشگاه تربیت شده و جذب می‌شوند.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش به غیر از مسیر دانشگاه فرهنگیان هیچ جذبی نخواهد داشت اما اگر نیاز به جذب فوری باشد این کار به صورت اضطراری و از طریق آزمون انجام می‌شود که بعید می‌دانم به چنین شرایطی نیاز داشته باشیم.

سحرخیز خاطر نشان کرد: ‌این امر به کیفی‌سازی و تخصصی کردن نیروی انسانی کمک می‌کند و زمینه‌ای را فراهم می‌آورد تا نظام تعلیم و تربیت در اهداف خود بیش از گذشته موفق عمل کند.

این مسئول در ادامه سخنان خود از تقسیم دوره آموزشی نظام جدید به دو دوره سه ساله ابتدایی و متوسطه خبر داد و اضافه کرد: تلاش بر این است تا در سال تحصیلی جدید ساعات درسی متوسطه کاهش یابد.

وی بیان کرد: در مقطع متوسطه دانش‌آموزان 30 ساعت آموزشی را در مدت 50 دقیقه سپری می‌کنند تا از آموزش‌های لازم عمومی و تخصصی بهره‌مند شوند.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: پروژه مهر که استان اردبیل مجری این ابتکار است و سال به سال هم بر غنای آن افزوده شده در راستای کیفیت‌بخشی آموزشی و پرورشی است.

سحرخیز با تأکید بر اهمیت نیروی انسانی توانمند، علاقمند و با انگیزه ادامه داد: اگر قرار است در آموزش و پرورش شاهد کیفیت آموزش باشیم باید تمامی امیدمان را معطوف نیروی انسانی کنیم.

وی گفت: امروز سهم نیروی انسانی در اقتصاد، بهره‌وری در کشوری‌های توسعه یافته بالای 50 درصد است و این نشان‌دهنده این است که عامل توسعه، نیروی انسانی است و مدیریت بر چنین منابعی می‌تواند حاصل اثربخشی و قابل ملاحظه‌ای داشته باشد.

سحرخیز افزود: گام‌های خوبی برای جذب نیروی کارآمد برداشته شده از جمله تأسیس دانشگاه فرهنگیان، نظام‌مند کردن ورود نیروی انسانی و جلوگیری از ورود بی‌رویه و بدون توجه به رشته و جنسیت آنها که می‌تواند قدم‌های اولیه برای تأمین نیروی انسانی باشد.

وی اظهار داشت: همین پروژه مهر که استان اردبیل مجری این ابتکار است و سال به سال هم بر غنای آن افزوده شده در راستای کیفیت‌بخشی آموزشی و پرورشی است و جهش 10 پایه‌ای آموزش و پرورش استان اردبیل در کنکور حاکی از همیت دانش‌آموزان، فرهنگیان، مدیریت و برنامه‌ریزی خوب است که در خور و شایسته تقدیر است.

 

دانش‌آموزان اول مهر را با برنامه مدون، دبیر مشخص و تقویم زمانی معین شروع می‌کنند

 

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: امسال تدابیری اندیشیده شده تا همه خانواده‌های دانش‌آموزان مطمئن باشند با آغاز سال تحصیلی دانش‌آموزان روز اول مهر را با برنامه‌ مدون، دبیر مشخص، تقویم زمانی معین درسشان را شروع می‌کنند.

سحرخیز با اعلام اینکه 18 هزار نفر از دانش‌آموزانی که معدل 18 تا 20 دارند در بهترین دانشگاه‌های کشور مشغول به تحصیل هستند، افزود: همبستگی مثبتی بین معدل دیپلم دانش‌آموزان و ورود به دانشگاه وجود دارد و این نشان‌دهنده این است که نمرات دانش‌آموزان با حساب و کتاب داده می‌شود.

وی تصریح کرد: دانش‌آموزی که معدل 19 یا 20 دارد به احتمال قوی و با ضریب همبستگی بالا دانشجوی بالقوه خوب در یک دانشگاه خوب است.

این مسئول خاطر نشان کرد: برخی از کتاب‌های درسی جدید هستند مثل کتاب فکر و کار و فناوری، تفکر و سبک زندگی، مطالعات اجتماعی، زبان انگلیسی با رویکرد جدید، کتاب عربی هم در محتوا و هم به لحاظ نوع تدریس کلاً تغییر کرده و این نیازمند این بوده است که دبیران به ویژه دبیران پایه هفتم در طول تابستان و بخشی هم در طول سال تحصیلی آموزش ببینند.

سحرخیز در مورد ساعات آموزش نیز اضافه کرد: در پایه هفتم دانش‌آموزان 30 ساعت از روزهای شنبه تا چهارشنبه کلاس دارند و پنجشنبه‌ها هم تعطیل است مگر اینکه مدرسه‌ای خودش به صورت اختیاری و داوطلبانه برنامه‌ای مثل ورزش و فوق برنامه داشته باشد که دانش‌آموز اگر دوست داشت، می‌تواند در این برنامه حضور پیدا کند.

انتهای پیام/62001/ک40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول