اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی مراسمی

تولیدکنندگان برتر کشاورزی درمیان تجلیل شدند

طی مراسمی با حضور فرماندار و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی تولیدکنندگان و بهره‌برداران برتر بخش کشاورزی شهرستان درمیان تجلیل شدند.

تولیدکنندگان برتر کشاورزی درمیان تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط‌عمومی فرمانداری درمیان، فرماندار درمیان در این مراسم با اشاره به نامگذاری سال 92 از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال حماسه سیاسی و اقتصادی، اظهار کرد: حضور فراگیر و مشارکت مسئولانه مردم در انتخابات 24 خرداد حماسه عظیم سیاسی را رقم زد و هم‌اکنون نوبت مسئولان است که متقابلا و با تمام توان خویش بکوشند تا حماسه اقتصادی تحقق یابد.

رجبعلی براتی با بیان اینکه جهاد کشاورزی درمیان باید برای خلق حماسه اقتصادی با توجه به ظرفیت‌های غنی شهرستان و استفاده بهینه از منابع و امکانات موجود همت کند، ادامه داد: استفاده از بذر اصلاح شده، استفاده و ترویج کودهای آلی، تسطیح و یکپارچه‌سازی و اجرای صحیح مدیریت تغذیه گیاهان می‌تواند نقش مؤثری برای خلق این حماسه در بخش کشاورزی داشته باشد.

وی از گندم و جو به عنوان محصولات استراتژیک درمیان یاد کرد و گفت: در حال حاضر 3 هزار هکتار از اراضی زراعی درمیان زیر کشت این محصولات قرار دارد که عملکرد متوسط تولید این دو محصول 4 تن در واحد سطح می‌باشد.

فرماندار درمیان از زحمات کارکنان جهاد کشاورزی شهرستان قدردانی کرد و افزود: حمایت، هدایت، نظارت دقیق بر طرح‌های کشاورزی و تکمیل‌ نمودن چرخه تولید و عرضه محصولات کشاورزی از جمله مهمترین مطالبات کشاورزان از مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان به شمار می‌رود.

براتی با بیان اینکه کیفیت، سرعت عمل و کاهش هزینه تمام شده در اجرای پروژه‌های کشاورزی شهرستان باید مد نظر قرار گیرد، تصریح کرد: مشارکت مردمی در اجرای موفقیت‌آمیز طرح‌های بخش کشاورزی بسیار حائز اهمیت است.

مدیر جهاد کشاورزی درمیان نیز در این مراسم اظهار کرد: تاکنون 598 طرح کشاورزی با اعتبار 17 میلیارد تومان در 14 کارگروه کشاورزی به تصویب رسیده است که 50 درصد تسهیلات آن به متقاضیان پرداخت شده است.

غلامرضا وارسته، از پیشرفت 70 درصدی مکانیزه شدن صنعت آبیاری کشاورزی در درمیان خبر داد و افزود: در سال گذشته مقداری از اراضی زراعی درمیان زیر پوشش آبیاری قطره‌ای قرارگرفت و اجرای آبیاری مکانیزه در سطح 700 هکتار دیگر در دست مطالعه است.

وی با اشاره به کسب عنوان زرشک کار برتر استان با تولید 13 تن زرشک خشک در هکتار توسط زرشک‌کار نمونه درمیانی تصریح کرد: مجتمع گلخانه‌ای شهرستان با ظرفیت ایجاد 45 نفر اشتغال مستقیم آماده بهره‌برداری است.

مدیر ترویج سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اضافه کرد: اجرای آبیاری تحت فشار در سطح 8 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان عملیاتی می‌شود که برای اجرای آن حدود 56 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

محمد حسین اکبری هدف از این تجلیل را ایجاد رقابت سالم بین کشاورزان دانست و خاطر نشان کرد: یک کشاورز بشرویه‌ای توانست در زمینه برداشت محصول پسته رکورد ملی تولید این محصول را با 16 تن در هکتار بشکند.

انتهای پیام/69008/ک40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول