اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس خبر می‌دهد

صدور مجوز برای ساخت مصلای نماز جمعه بویین زهرا

با صدور مجوز ساخت مصلای نماز جمعه شهر بویین زهرا این مصلی هم‌اکنون آماده انجام مراحل نقشه‌برداری و اجرای رسمی طرح است.

صدور مجوز برای ساخت مصلای نماز جمعه بویین زهرا

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین زهرا، اهمیت ساخت مصلی‌ برای اقامه نماز جمعه و شرکت باشکوه مردم در میعادگاه‌ها از ضرورت و اهمیت خاصی برخوردار است؛ به طوری که در آیات و روایات با تأکید ویژه بر این مسئله یعنی ساخت‌ و سازهایی به ویژه در عرصه مساجد و ابنیای معنوی پاداش‌ و مزد خیران در نزد خداوند متعال برشمرده شده است.

در همین راستا و با توجه به جدیت‌ها در این خصوص موضوع در نظر‌گیری یک قطعه زمین برای احداث مصلی برای حضور نمازگزاران در آن و اقامه باشکوه این فریضه الهی در شهر بویین زهرا از ماه‌های گذشته توسط امام جمعه این شهر کلید خورده است.

در همین راستا طرح واگذاری زمین برای ساخت مصلای نماز جمعه شهر بویین زهرا با برپایی جلسات متعدد استانی و شهرستانی به مراحل پایانی خود رسیده است.

بر پایه این گزارش، هم‌اکنون قطعه زمینی مشخص در محدوده شهر بویین زهرا برای ساخت مصلای نماز جمعه با مساحتی هشت هزار متر مربع در نظر گرفته شده است.

حجت‌الاسلام محمدهمایون زرینه در این خصوص امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بویین زهرا از مراحل پایانی اخذ مجوز برای ساخت این مصلی برای حضور شهروندان نمازگزار بویین زهرایی خبر داد.

زرینه افزود: در حال حاضر مراحل پایانی واگذاری زمین مصلی با مساحت هفت هزار و 300 متر مربع در ابتدای فاز سوم شهرک بویین زهرا در حال انجام بوده و قطعه  زمین مذکور به زودی در آستانه نقشه‌کشی و اجرای مراحل عملیاتی قرار می‌گیرد.

امام جمعه شهر بویین زهرا با اشاره به حمایت‌های اداره کل راه و شهرسازی قزوین و فرماندار بویین زهرا به منظور تخصیص زمین برای ساخت مصلی، خواستار مساعدت ویژه برای تأمین منابع مالی در اجرای این طرح ماندگار معنوی شد.

گفتنی است خبرگزاری فارس استان قزوین طی دو سال اخیر با برقراری تعامل مثبت با دفتر امام جمعه شهر بویین زهرا سهم بسزایی در انعکاس اخبار، گزارش‌ها و برنامه‌های مرتبط با عرصه‌های معنوی و نیز پوشش مستمر خطبه‌های هفتگی نماز جمعه شهر بویین زهرا داشته است.

انتهای پیام/77005/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول