اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه گرگان:

نماز جمعه ثواب حج را دارد

امام جمعه گرگان با بیان اینکه نماز جمعه یکی از واجبات بسیار مهم اسلامی است، گفت: کسی که در نماز جمعه شرکت می‏کند ثواب حج را می‏برد.

نماز جمعه ثواب حج را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، آیت‏الله سید کاظم نورمفیدی بعد از خطبه‏های نماز جمعه این هفته گرگان در دیدار با خواهران بسیجی پایگاه بسیج «طیبه» خیابان «ملل» گرگان اظهار داشت: بیانی که قرآن درباره نماز جمعه دارد درباره هیچ یک از واجبات دینی نیامده است.

وی افزود: پروردگار در سوره «جمعه» می‏فرماید وقتی که روز جمعه فرامی‏رسد و صدای موذن بلند می‏شود و مومنین را به سوی نماز فرامی‏خواند باید کار و کسب خود را رها کرده و به سوی نماز بشتابید.

*نماز جمعه هم فریضه عبادی و هم فریضه سیاسی و اجتماعی است

نماینده ولی‏فقیه در استان گلستان خاطرنشان کرد: در این سوره به مومنین خطاب شده که بعد از اقامه نماز جمعه به سوی کسب و کار خود بروند.

نورمفیدی ادامه داد: ذات اقدس الهی در آخرین آیه سوره جمعه می‏‌فرماید «به آن‌ها بگو آنچه را که نزد خداست بهترین است و او بهترین روزی‏دهندگان است.»

به گفته وی، نماز جمعه هم فریضه عبادی و هم فریضه سیاسی و اجتماعی است.

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری درباره چرایی دو رکعت بودن نماز جمعه به روایتی از امام رضا (ع) اشاره کرد و گفت: آن حضرت فرمودند نماز جمعه همان نماز ظهر است با این تفاوت که دو رکعت برگزار می‏شود و به جای دو رکعت دیگر دو خطبه جایگزین شده است.

نورمفیدی تصریح کرد: در این خطبه‏ها خطیب نماز جمعه با بیان مسائل عبادی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و مسائل دنیای اسلام ذهن مسلمانان را نسبت به انچه که اتفاق می‏افتد آگاه می‏سازد.

*انسان در تمامی زمان‏ها باید به یاد پروردگار باشد

امام جمعه گرگان با بیان اینکه پروردگار بر دل‏های چنین افرادی مهر می‏زند، خاطرنشان کرد: پروردگار بدن‏های کسانی را که برای نماز جمعه گام برمی‏دارند از آتش جهنم نجات می‏دهد.

نورمفیدی اظهار داشت: روزی فردی خدمت پیامبر گرامی اسلام (ص) آمد و گفت یا رسول‏الله من توان مالی رفتن به حج را ندارم چه کنم؟ پیامبر (ص) فرمودند که در نماز جمعه شرکت کن چون چون ثواب حج را دارد.

به گفته وی، انسان در تمامی زمان‏ها چه جمعه و چه غیرجمعه باید به یاد پروردگار باشد و لحظه‏ای از یاد و نام او غافل نشود.

انتهای پیام/83003/ر40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول