اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بناب خواستار شد

پاسخگویی مسئولان در قبال نماز جمعه

امام جمعه بناب گفت: هر اداره‌ای از امام جمعه انتظاراتی دارد، ولی مسئولان نیز باید جواب دهند که در قبال نمازهای جمعه شما مسئولان چه کارهایی کرده‌اید.

پاسخگویی مسئولان در قبال نماز جمعه

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، حجت‌الاسلام شیخ مصطفی باقری‌بنابی امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان بناب با بیان اینکه اسلام کامل‌ترین دین است، اظهار کرد: دینی که پاسخگوی تمام نیازهای بشریت در همه دوران‌هاست، دین اسلام است.

وی افزود: اگر مکتبی کامل‌تر از اسلام وجود داشت، قطعاً خداوند آن را عرضه می‌کرد و در رأس آنها دوام دین و برقراری اسلام بدون حمایت و پشتیبانی انسان‌های مؤمن امکانپذیر نیست.

خطیب جمعه شهرستان بناب با بیان اینکه نمازهای جمعه کانون مهر و صفا هستند، گفت: بدون استثناء اقشار مختلف جامعه به صورت صمیمانه کنار هم قرار می‌گیرند و در برابر دشمنان قدرت خود را به نمایش می‌گذارند.

باقری‌بنابی ادامه داد: کدام سنگری محکم‌تر از نماز جمعه می‌‌تواند در مقابل دشمنان بایستد و مردم را در برابر توطئه‌های دشمنان آگاهی دهد.

وی خاطرنشان کرد: در 35 سال گذشته در هر مقطع حساس انقلاب، در زمان جنگ و غیرجنگ وقتی در برابر تصمیمات دشمن با شیوه‌های روز جلو رفتیم، شکست خوردیم، ولی زمانی که به شیوه‌های اسلامی و اعتقادی روی آوردیم، پیروز میدان شدیم؛ چون که سنگرهای نماز جمعه برای دشمن ناشناخته هستند.

امام جمعه بناب همچنین نماز جمعه را شبکه‌ای الهام گرفته از ارزش‌های اعتقادی برشمرد و گفت: هم اکنون در 750 شهر کشور این اجتماع خودجوش برگزار می‌شود.

وی در عین حال اظهار کرد: با وجود اینکه صفوف نماز جمعه برای دشمن ناشناخته است، مع‌الوصف و هزاران مع‌الوصف نکته تکان‌دهنده اینجاست که بعد از گذشت 34 سال از انقلاب هنوز نه تمام مسئولان، بلکه بسیاری از مسئولان و دولتمردان نتوانسته‌اند نقش و جایگاه نماز جمعه را بشناسند و تاکنون نتوانسته‌اند به وظایف خود در قبال نماز جمعه عمل کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی بناب تأکید کرد: تقویت نمازهای جمعه یکی از وظایف مسئولین است؛ برای هرکاری حتی برای نگهداری از جنگل‌ها و مراتع بودجه و ردیف خاصی وجود دارد، ولی برای برپایی این دژ بزرگ هیچ ردیفی درنظر گرفته نشده است.

باقری‌بنابی تصریح کرد: این از کرامات نظام جمهوری اسلامی است که در این کشور به خانواده‌های ساواکی و افراد اعدام شده قبل از انقلاب حقوق و مستمری پرداخت می‌شود، ولی برای اقامه نمازهای جمعه هیچ شناسنامه‌ای، ردیفی در نظر گرفته نشده است و اعلام می‌کنند که نمازهای جمعه باید مستقل باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تأکیدات اخیر مقام معظم رهبری در کوتاه کردن خطبه‌های نماز جمعه گفت: در جایی که شخص اول نظام می‌گویند نمازهای جمعه دینی، مردمی و حکومتی است؛ یعنی اینکه مسئولیت این فریضه الهی پای مسئولان حکومتی را نیز می‌گیرد و مسئولان و دولتمردان نیز باید به وظیفه خود عمل کنند و مقام رفیع ولایت بر آن تصریح کردند.

خطیب جمعه بناب افزود: حالا باید منتظر ماند و دید مسئولان دولتی که تازه روی کار آمده‌اند، آنها چه تصمیمی برای نماز جمعه و مسائل دینی خواهند گرفت.

باقری‌بنابی در ادامه با انتقاد از عدم توجه مسئولان به محل‌های برگزاری نمازهای جمعه و مساجد جامع در کشور گفت: هر مغازه‌ای دارای پارکینگ به خصوصی است، ولی در کنار مساجد و مصلاها هیچ محلی به عنوان مهدکودک و فضای سبز مناسب در محوطه‌های مصلی پیش‌بینی نشده است و به نظافت اطراف مصلاها و زیباسازی اطراف آنها توجهی نشده و در حد صفر است.

وی تصریح کرد: هر اداره‌ای از امام جمعه انتظاراتی دارد، ولی مسئولان نیز باید جواب دهند که در قبال نمازهای جمعه شما مسئولان چه کارهایی کرده‌اید.

انتهای پیام/60002/ق40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول