اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم‌مقام شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کرمان خبر داد

اقامه نمازجمعه در 48 شهر کرمان/ نماز جمعه بهترین حلقه پیوند با ولایت است

قائم‌مقام دفتر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان کرمان گفت: مراسم نماز جمعه در 48 منطقه مختلف استان کرمان اقامه می‌شود.

اقامه نمازجمعه در 48 شهر کرمان/ نماز جمعه بهترین حلقه پیوند با ولایت است

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، حجت‌الاسلام سیدمحمد جعفری پیش از ظهر امروز در جلسه فوق‌العاده ستاد نماز جمعه کوهبنان اظهار داشت: جایگاه نماز جمعه یک جایگاه رفیع است که در حقیقت پس از کنگره سالانه حج بزرگ‌ترین اجتماع مسلمانان در روز جمعه صورت می‌گیرد و تاکنون این سنگر موجب وحدت و انسجام بیشتر مردم و فراهم کردن زمینه برای نابودی دشمنان بوده است.

وی بیان داشت: نماز جمعه نمایشگاه اتحاد و انسجام جامعه اسلامی است و به قدری برکت دارد که پرورشگاه انسان و انسانیت، دین و سیاست است و باید گفت که نماز جمعه و صفوف آن چنان رعب و وحشتی در اردو و بدنه دشمن ایجاد می‌کند که از هر سلاحی برنده‌تر است.

جعفری تصریح کرد: نماز جمعه فریضه‌ای عبادی و سیاسی است، زیرا در بعد عبادی فکر و اندیشه انسان‌های جامعه را الهی و ربانی می‌کند و در بعد سیاسی همه به ولی‌امر مسلمانان و حاکمیت دین در رسیدن به اهداف والای خود مدد می‌رسانند.

وی خاطر نشان کرد: هر شخصی که جمعه هر هفته در مراسم عبادی و سیاسی نماز جمعه حضور پیدا می‌کند، در عمل با ولی‌امر مسلمانان عهد و پیمان خود را تجدید می‌کند و در حقیقت نماز جمعه بهترین حلقه پیوند ما با ولایت است.

قائم‌مقام شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان کرمان بیان داشت: امام جمعه، مردم و ستاد برگزاری نماز جمعه در برگزاری نماز عبادی سیاسی جمعه نقش دارند که امام جمعه با آگاهی و بینش دادن به مردم به بیان نکات اخلاقی و تحلیل‌های سیاسی مبادرت می‌ورزد.

جعفری ابراز داشت: در حال حاضر در سطح استان کرمان 48 نماز جمعه اقامه می‌شود که در هفته آینده با برگزاری نماز جمعه در بخش نودژ منوجان و معرفی امام جمعه این بخش چهل و نهمین نماز جمعه استان کرمان راه‌اندازی می‌شود و 11 شهر هم در نوبت برگزاری نماز جمعه هستند که با توجه به فراهم شدن شرایط و زیرساخت‌ها از فیض نماز جمعه بهره‌مند می‌شوند.

وی گفت: در حال حاضر دو هزار و 625 نفر در ستادهای نماز جمعه استان کرمان عضو هستند و در 11 شهر مصلاهای نماز جمعه ساخته شده و در 16 شهر عملیات ساخت مصلاها ادامه دارد.

این مسئول ابراز داشت: یکی از راه‌هایی که هر شهر و منطقه‌ای از نظر مذهبی و عمرانی رشد و نمو می‌کند، شکوه و عظمت نماز جمعه است که الحمدالله شهر کوهبنان با پشتوانه مذهبی و معنوی ستاد نماز جمعه این شهرستان جایگاه ویژه‌ای در استان کرمان دارد و نماز جمعه این شهر باعظمت برگزار می‌شود.

در این جلسه امام جمعه کوهبنان گفت: نمازجمعه که به عنوان پایگاهی بزرگ برای همدلی، اتحاد مسلمانان و سنگری برای مبارزه با دشمنان و بدخواهان است از برکات انقلاب اسلامی و از جمله یادگاران حضرت امام خمینی (ره) در بدو تشکیل نظام مقدس جمهوری اسلامی به شمار می‌رود که بعد از حج به عنوان بزرگ‌ترین اجتماع مسلمانان است.

عباس صالح‌نیا به بخشی از عملکرد ستاد نماز جمعه کوهبنان پرداخت و بیان داشت: تعیین مسئول ستاد نماز جمعه شهر کوهبنان همراه با تشکیل کمیته‌های جانبی، تهیه سرویس ایاب و ذهاب برای حضور مردم مناطق روستایی در مراسم نماز جمعه، تهیه زمین برای ساخت مصلای بزرگ امام خمینی(ره) شهرستان با همکاری شهرداری، تلاش برای انعکاس اخبار مربوط به نماز جمعه و فعالیت‌های ستاد با همکاری خبرنگاران صدا و سیما و خبرگزاری فارس از این جمله اقدامات است.

وی برگزاری اردوهای یک‌روزه و چند روزه در استان و مشهد مقدس برای اعضای ستاد نماز جمعه، شرکت دسته‌جمعی اعضای ستاد نماز جمعه در مراسم نماز جمعه سایر شهرستان‌ها و مناطق استان کرمان را از دیگر اقدامات ستاد نماز جمعه کوهبنان برشمرد.

امام جمعه کوهبنان بیان داشت: برگزاری جلسات عصر و شبی با قرآن با مساعدت فرمانداری، ادارات اوقاف و ارشاد اسلامی، برنامه‌ریزی برای حضور امام جمعه در مراسم آغازین و نماز جماعت مدارس سطح شهر، برگزاری مراسم اعیاد و شهادت با همکاری نهادهای مختلف، پاسخگویی به سئوالات شرعی، برنامه‌ریزی برای برگزاری مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره)، مراسم معنوی اعتکاف، برگزاری نمازهای اعیاد فطر و قربان و تشکیل شورای فرهنگ عمومی از دیگر فعالیت‌های ستاد نماز جمعه کوهبنان است.

صالح‌نیا سرکشی امام جمعه از روستاها و رسیدگی به مشکلات مردم، صدور کارت شناسایی برای اعضای ستاد نماز جمعه، برنامه‌ریزی برای استفاده از وجود سخنرانان و مداحان مشهور در برنامه‌های مذهبی و ملی در سطح شهر، دیوارنویسی، تهیه و نصب بنرهای تبلیغاتی، دیدار با خانواده معزز شهیدان، ایثارگران و آزادگان، برنامه‌ریزی برای برگزاری جشن باشکوه عید ولایت و امامت، حضور مستمر امام جمعه و مسئول ستاد و اعضای ستاد نماز جمعه در حلقه‌های طرح صالحین، برگزاری یادواره 174 شهید شهرستان و یادواره شهدای محله‌ای و ... را از دیگر برنامه‌های انجام شده در این ستاد ذکر کرد.

انتهای پیام/80012/غ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول