اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور مطرح کرد

برگزاری نماز جمعه در 740 شهر کشور / پاسداشت خدمات نیم قرن آیت‌الله مهمان‌نواز

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: هم‌اکنون نماز جمعه در 740 شهر کشور برگزار می‌شود.

برگزاری نماز جمعه در 740 شهر کشور / پاسداشت خدمات نیم قرن آیت‌الله مهمان‌نواز

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، آیت‌الله سیدرضا تقوی ظهر امروز در آیین نکوداشت آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز گفت: هر یک از این آیین‌های نماز جمعه مشعل فروزانی هستند که در خدمت مردم قرار دارد.

وی با اشاره به رشد روز افزون علوم بر ارتقای سطح دانش ائمه جمعه کشور هم تاکید کرد.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور تصریح کرد: باید اطلاعات ائمه جمعه بیشتر و به روزتر از سایر افراد جامعه باشد.

وی به جایگاه علم و عالم و رسالت آنان در شرایط کنونی اشاره کرد و گفت: عالم به خاطر جایگاه ارزشمندی که در نظام اسلامی داشته، مسئولیت سنگینی را بر عهده دارد.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به این‌که هر چه جایگاه افراد و به‌ویژه عالم و علما در جامعه بالاتر باشد مسئولیت‌های سنگینی نیز متوجه آنان است، اظهار داشت: در قیامت از علما درباره نقش آنان در قبال جامعه سئوال خواهد شد و آنان باید پاسخگو باشند.

وی با اشاره به اینکه همواره لازم است تا قدر علم و علما را بدانیم، گفت: در نظام تعلیم و تربیت اسلامی علم آنچنان ارزش داشته که در ردیف بالاترین عبادت‌ها محسوب می‌شود.

آیت‌الله تقوی ارزش و جایگاه علما را نیز در نظام اسلامی رفیع دانست و افزود: در فرهنگ دینی ما حتی نگاه کردن به علما عبادت است که این حاکی از توجه اسلام به علم و علما است.

وی با اشاره به اهمیت عمل همراه با علم علما گفت: باید علما آن چیز را که خود می‌گویند، بدان عمل کنند و روحانی خودش عامل باشد تا تاثیر آن را در جامعه شاهد باشیم.

به گفته رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، آموزش و پرورش و مسائل تربیتی زمانی اثرگذار بوده که مربیان و معلمان خود عامل به آن باشند.

وی افزایش دانش نسبت به مسئولیت عالم را در گرو شناخت خوب از اسلام دانست و افزود: مراکز علمی و معارف اسلامی شایسته است به بهترین شکل به طلاب شناسانده شود تا معارف دینی از سوی آنان کسب و در اختیار جامعه گذاشته شود.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور تصریح کرد: کلید بصیرت کسب معارف اسلامی بوده تا از این طریق این معارف به جامعه به‌ویژه نسل جوان معرفی شود.

وی همچنین در بخش دیگری با اشاره به جنایات تکفیری‌ها در سوریه که با هدایت سرویس‌های اطلاعاتی دشمنان اسلام انجام می‌شود، گفت: این‌ها به اسم اسلام با ایجاد اختلاف مسلمانان را به جان هم انداخته‌اند لیکن رهبری با رهنمودهای خود همواره بر اتحاد و همدلی آنان تاکید دارد.

آیت‌الله تقوی اظهار داشت: امروز سرمایه اصلی مسلمانان وحدت بوده و دشمنان می‌خواهند با ایجاد تفرقه به اهداف شوم خود برسند.

وی تصریح کرد: در مسئله انرژی هسته‌ای خوشبختانه با رهنمودهای رهبری موضوع به اینجا رسیده و دانشمندان جوان هم با اتکا به رهنمودهای رهبری برای دست‌یابی جمهوری اسلامی به فناوری صلح آمیز هسته‌ای تلاش می‌کنند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور همچنین با قدردانی از خدمات بیش از نیم قرن آیت‌الله مهمان‌نواز گفت: این شخصیت نقش خود را به شایستگی در نظام اسلامی ایفا کرد.

وی اظهار داشت: به برکت وجود چنین علمایی نظام اسلامی در عرصه‌های مختلف پویا و بالنده است.

به گزارش فارس، در آیین نکوداشت آیت‌الله مهمان‌نواز، نمایشگاهی نیز در قالب عکس و متن در حاشیه این مراسم برپا شده است.

انتهای پیام/63002/م30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول