اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام‌ جمعه ایلام:

نماز جمعه فراخوان الهی و مردمی‌ترین نهاد سیاسی نظام است

امام ‌جمعه ایلام گفت: نماز جمعه فراخوان الهی و مردمی‌ترین نهاد سیاسی، اجتماعی و معنوی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

نماز جمعه فراخوان الهی و مردمی‌ترین نهاد سیاسی نظام است

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، آیت‌الله محمدنقی لطفی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ایلام، اظهار داشت: حاکمیت و قوام دین مقدس اسلام جز با حضور و پشتیبانی همه جانبه مردم امکان‌پذیر نیست.

وی ادامه داد: حضور مردم هر روز در نمازجماعت و حضور هفتگی در نماز جمعه و حضور سالیانه در موسم حج که پشتوانه وحیانی دارد بزرگترین و محکم‌ترین سنگر در برابر توطئه‌های دشمنان بشریت در طول تاریخ بوده است.

امام‌ جمعه ایلام اضافه کرد: قطعا از میان مراسمات دینی و سیاسی کارآمدی و تاثیرگذاری نماز جمعه بر کسی پوشیده نیست چرا که نماز جمعه بزرگترین ودیعه الهی است و محفل و اجتماع محبت‌آمیزی است که هر هفته افراد و اقشار با سلایق گوناگون جامعه صمیمانه کنار هم در یک صف وحدت‌آفرین و دشمن‌شکن می‌نشینند تا به خطبه‌های سیاسی ـ عبادی گوش فرا دهند و به توصیه‌های اخلاقی، تربیتی و هشدارهای سیاسی خطیب جمعه که مورد اعتماد نمازگزاران است توجه کنند.

لطفی تصریح کرد: در شرایط حساس کنونی که آمریکا و کشورهای اروپایی با پیشینه دشمنی دیرین با اسلام ناب طراحی‌ها و برنامه‌ریزی‌های پیچیده‌تری را علیه اسلام و مسلمانان تدارک دیده‌اند بنابراین محکم‌ترین و کارآمدترین سنگر نماز جمعه است که می‌تواند با اتحاد و آگاهی و استقامت مردم را در برابر توطئه‌های دشمن و هجمه فرهنگی آنها تقویت و بسیج کند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام ‌جمعه ایلام گفت: نماز جمعه هر هفته اتحاد و آگاهی و استقامت ملت اسلامی را به نمایش می‌گذارد. نماز جمعه اجتماع دینی و سیاسی است که با الهام گرفتن از ارزش‌های اعتقادی و دینی هر هفته در سراسر کشور برگزار می‌شود و سدی محکم و قلعه‌ای نفوذناپذیر در برابر هجمه گسترده دشمنان است و به خاطر تاثیرگذاری آن همواره یکی از نهادهای مورد بغض و کینه دشمنان است.

وی ادامه داد: دشمنان تلاش گسترده و مستمری می‌کنند که تعداد شرکت‌کنندگان در نماز کم باشد و با تبلیغات وسیع خود چنین وانمود کنند که مردم به نماز جمعه که از شئونات نظام اسلامی است توجه ندارند.

امام ‌جمعه ایلام اضافه کرد: بنابراین نماز جمعه یکی از ارکان و قوام نظام است که باید تقویت شود و هر هفته با شکوه و با حضور اقشار مختلف مردم به ویژه مسئولان، دولتمردان و از همه مهم‌تر با حضور جوانان برگزار شود.

خطیب جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنانش در خصوص پاکسازی پادگان اشرف گفت:‌ پاک‌سازی کامل پادگان اشرف از لوث وجود گروهک نفاق مهم‌ترین مرحله از فروپاشی گروهک رجوی اجرا شد.

نماینده ولی فقیه در استان همچنین به شایعه سفر رهبری به استان ایلام اشاره کرد و افزود: اخیرا شایعاتی مبنی بر سفر مقام معظم رهبری به استان از طرف برخی از افراد در سطح استان مطرح شده که این سخن یک دروغ بزرگ است.

وی ادامه داد: سفر مقام معظم رهبری به استان ایلام تنها به وسیله دفتر معظم‌له و یا نمایندگان معظم‌له در استان‌ها اطلاع‌رسانی می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام ‌جمعه ایلام گفت: دفتر مقام معظم رهبری کرارا در پاسخ به درخواست حقیر مبنی بر سفر معظم‌له به استان اعلام کردند که تعیین استان مورد سفر و میزبانی تنها توسط معظم‌له مشخص می‌شود.

لطفی در بخش دیگری از سخنانش به یازده دیقعده سالروز میلاد فرخنده ثامن‌الحجج امام علی‌بن موسی‌الرضا(ع) اشاره کرد و افزود: امامان بزرگوار ما مثل یک چراغ پرنور جاده‌‌های زندگی را برای ما روشن می‌کنند.

انتهای پیام/2246/خ40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول