اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سمنان:

نماز جمعه سنگر مستحکم مقابله با جنگ نرم است

امام جمعه سمنان گفت: نماز جمعه سنگر مستحکم مقابله با جنگ نرمی است که این روزها دشمنان اسلام و انقلاب علیه جمهوری اسلامی ایران به راه انداخته‏‌اند.

نماز جمعه سنگر مستحکم مقابله با جنگ نرم است

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، آیت‏‌الله سیدمحمد شاهچراغی ظهر امروز در خطبه‏‌های آیین وحدت‏‌بخش نماز جمعه این هفته سمنان که با حضور پرشور مردم و مسئولان دیار قومس در مصلای نماز جمعه این شهر برگزار شد، اظهار داشت: بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در همه زمینه‏‌ها راهگشاست و سخنان ارزشمند معظم‏‌له در مورد نماز جمعه و توصیه‌های ایشان به امامان جمعه نیز باید همواره مد نظر قرار گیرد و به آن توجه شود.

وی اضافه کرد: سه رکن اساسی همواره در نماز جمعه ایفای نقش می‌‏کنند که شامل دین، مردم و حکومت است.

امام جمعه سمنان ادامه داد: عوامل ریز متعددی نیز در نماز جمعه نقش‏‌آفرینی می‏‌کنند؛ اما در هر شرایطی اگر سه عامل دین، مردم و حکومت در این حوزه در کنار هم قرار گیرند، جامعه اسلامی می‏‌تواند به خوبی مقابل دشمنانش ایستادگی کند.

شاهچراغی با بیان اینکه امامان جمعه سربازان مقابله با جنگ نرم دشمن و در خط مقدم استکبارستیزی هستند، کار و نوع کلام امامان جمعه را دارای تأثیرات بسیاری در جامعه دانست.

وی  افزود: سنگر نماز جمعه همیشه باید با شور و نشاط خاصی حفظ شود و مردم و مسئولان با حضور خود در این آیین سیاسی و عبادی، دشمنان کشورمان را مأیوس کنند.

امام جمعه سمنان همچنین در فراز دیگری از سخنان خود در نماز جمعه این هفته سمنان به فرارسیدن دهه کرامت اشاره کرد و خواستار مردمی شدن برنامه‏‌های ویژه این دهه که هم‏‌اکنون در استان سمنان در دست اجراست، شد.

شاهچراغی با بیان اینکه مردم خود باید وارد صحنه گرامیداشت اعیاد دینی شوند و نقش دولت و حکومت در این زمینه به اقشار مختلف ملت سپرده شود، پاسداشت دهه کرامت را در حقیقت گرامیداشت همه شعائر دینی توصیف کرد.

انتهای پیام/2249/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول