اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خطیب جمعه ابرکوه:

نماز جمعه شبکه ارزشمند دینی، مردمی و حکومتی است

امام جمعه ابرکوه، نماز جمعه را یک شبکه ارزشمند دینی، مردمی و حکومتی ذکر کرد.

نماز جمعه شبکه ارزشمند دینی، مردمی و حکومتی است

به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ابرکوه با اشاره به برگزاری بیست و دومین گردهمایی سراسری ائمه جمعه کشور و دیدار آنها با مقام معظم رهبری و توصیه‌های رهبری به آنها اظهار داشت: ایشان نماز جمعه را یک شبکه مهم و ارزشمند دینی، مردمی و حکومتی دانستند و منظور از شبکه، یک نظام به هم پیوسته است که در این زمینه نمازهای جمعه باید به صورتی هماهنگ و بدون پراکندگی در راستای اهداف و مبانی انقلاب و نظام اسلامی به دنبال خط مشی و ارشادهای رهبری برگزار شود.

وی خاطرنشان کرد: ائمه جمعه باید به صورتی سامان یافته به اولویت‌های مهم انقلاب، کشور و جهان اسلام بپردازند و این نهاد به فرموده رهبری یک شبکه دینی است، یعنی دین اسلام پایه گذار این شبکه مهم است و دینی بودن آن با سیاسی بودن آن مغایرتی ندارد.

امام جمعه ابرکوه ادامه داد: زیرا وقتی نظام اسلامی مبنایش بر صداقت و ایمان و راستی است، سیاستش هم عین دیانتش است و با این بیان، منزلت عبادی سیاسی نماز جمعه روشن می‌شود.

حسینی تصریح کرد: نماز جمعه وصف مردمی دارد یعنی نماز جمعه با اعتقادات مردم گره خورده است و مردم با اعتقاد در نماز جمعه حاضر می‌شوند و همین اعتقاد و علاقه مردم به نماز جمعه و امام جمعه است که این مراسم دینی را هر هفته پر شور و با شکوه می‌کند و این نهاد را اثربخش و موفق ظاهر می‌کند.

خطیب جمعه ابرکوه بیان کرد: رهبر انقلاب، وصف سوم این شبکه عظیم در کشور را حکومتی بودن آن بیان کردند، یعنی نماز جمعه علاوه بر جایگاه دینی و مردمی، جایگاه حکومتی نیز دارد زیرا اقامه نماز جمعه از وظایف و شئون حاکم اسلامی است و باید با اذن ولی فقیه که نایب امام معصوم (عج) است، اقامه شود.

امام جمعه ابرکوه خاطرنشان کرد: هنر امام جمعه این است که هم بتواند به موضوعات دینی و اخلاقی جامعه بپردازد و هم مردم را موعظه و نصیحت و هدایت کند و هم مسئولان حکومتی و دولتیان را نصیحت و ارشاد نماید و به وقت خود تقدیر و تشویق و به وقت خود هم انتقاد کند و هشدار دهد.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های این هفته نماز جمعه ابرکوه با اشاره به بازگشایی مدارس و آغاز خرید لوازم‌التحریر و مایحتاج مدرسه برای دانش‌آموزان گفت: والدین دقت داشته باشند از خرید وسایلی که عکس و آرم آنها، مروج فرهنگ غرب و زمینه‌ساز ابتذال است، خودداری کنند.

انتهای پیام/2464/ح40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول