اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در کرمان و با حضور مسئولان

سامانه ثبت آنی معاملات افتتاح شد

سامانه ثبت آنی معاملات ایران با حضور مسئولان کشوری و استانی در کرمان افتتاح شد.

سامانه ثبت آنی معاملات افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، ظهر امروز و با حضور مسئولان کشوری و استانی سامانه ثبت آنی معاملات در کرمان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

رئیس سازمان اسناد و املاک در حاشیه آیین افتتاح سامانه ثبت آنی معاملات در کرمان در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار داشت: 14 هزار نقطه در کشور زیر پوشش این شبکه قرار می‌گیرند و ارتباط بین مجموعه‌های مختلف ثبت اسناد برقرار می‌شود.

احمد تویسرکانی راه‌اندازی سامانه ثبت آنی معاملات را موجب از بین بردن سوء‌استفاده و جعل توسط باندها ذکر کرد و ابراز داشت: در گذشته سالانه 25 میلیون سند در دفاتر تنظیم می‌شد که مردم حدود 50 میلیون مراجعه به دفاتر داشتند و با ایجاد سامانه ثبت آنی معاملات بخش زیادی از اقدامات به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

وی افزود: احکام قضایی درباره افراد ممنوع‌المعامله به صورت مجازی در سامانه ثبت آنی معاملات قرار داده می‌شود و احراز هویت و تنظیم متن قراردادها از طریق سامانه مذکور صورت می‌گیرد.

معاون قوه قضاییه عنوان کرد: اسنادی که از امروز صادر می‌شود، دارای رمز تصدیق هستند و مردم به صورت لحظه‌ای می‌توانند از طریق پایگاه الکترونیکی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و وارد کردن رمز ورود از اصالت سند خود اطلاع یابند.

تویسرکانی ابراز امیدواری کرد با راه‌اندازی سامانه ثبت آنی معاملات از مراجعه حضوری میلیون‌ها نفر به سازمان ثبت اسناد و املاک جلوگیری شود.

وی گفت: فعالیت سامانه ثبت آنی معاملات در زمینه کاهش زمین‌خواری نقش بسزایی دارد، زیرا نقل و انتقال املاک که در گذشته به صورت سنتی و از طریق دفاتر انجام می‌شد از امروز به صورت مکانیزه صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/80019/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول