اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده پدافندهوایی شرق کشور خبر داد

استقرار سامانه‌ها و دیده‌بان‌های بصری برای حفظ آسمان شرق کشور

فرمانده پدافند هوایی شرق کشور گفت: با توجه به مرز مشترک کشورهای افغانستان و پاکستان در شرق کشور با ایران، پدافند هوایی اقدام به استقرار سامانه‌ها و دیده‌بان‌های بصری در این منطقه کرده است.

استقرار سامانه‌ها و دیده‌بان‌های بصری برای حفظ آسمان شرق کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، ملک‌علی اسدی‌فرد ظهر امروز در نشست خبری اظهار کرد: دهم شهریور‌ماه سال 87 به فرمان مقام معظم رهبری پدافند هوایی تشکیل شد.

وی با بیان اینکه پدافند هوایی در کشور ایران از سال‌های قبل از انقلاب اسلامی و در زمان جنگ جهانی دوم فعالیت داشته است، اذعان داشت: آذرماه سال گذشته پادگان فرماندهی منطقه شرق پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء در جایگاه جدید خود مستقر شد.

استقرار رادارهای دفاعی برای شناسایی اهداف هوایی

فرمانده پدافند هوایی شرق کشور تصریح کرد: پدافند هوایی بعد از انقلاب اسلامی در سال 1359 با حمله سراسری استکبار جهانی با توجه به اینکه قبل از این تاریخ هوا پایه بوده و از این تاریخ به بعد به زمین پایه تغییر شکل داد.

اسدی‌فرد از پیشرفت سامانه‌های پدافندی در ایران خبر داد و افزود: رادارهای دفاعی در برخی از نقاط کشور برای شناسایی اهداف هوایی مستقر هستند.

وی با بیان اینکه کشور ایران یک‌هزار و 200 کیلومتر با کشور عراق مرز مشترک دارد، متذکر شد: برای مقابله با دشمن در مرزهای کشور پدافند هوا پایه کافی نبوده و به زمین پایه تبدیل شده است.

وجود 9 لشکر پدافند هوایی در کشور

فرمانده منطقه شرق پدافند هوایی قائم آل محمد(ص) با اشاره به اینکه پدافند هوایی در سال‌های قبل از 78 جزو نیروی هوایی محسوب می‌شد، یادآور شد: در سال 78 فرمان تشکیل پدافند هوایی توسط مقام معظم رهبری صادر و دارای پایگاهی مشخص شد.

اسدی‌فرد ادامه داد: بعد از تشکیل و استقلال پدافند هوایی این نیرو اقدام به تقویت نیروی انسانی و خرید سامانه جدید کرده است.

وی با بیان اینکه پدافند هوایی کشور به 9 لشکر تقسیم شده که به امر خدمت‌رسانی به نظام جمهوری اسلامی ایران مشغول هستند، اضافه کرد: پایگاه پدافند هوایی شرق کشور یکی از این لشکرها است.

پدافند هوایی دارای رادارهای بسیار حساس است

فرمانده منطقه شرق پدافند هوایی قائم آل محمد(ص) افزود: این پایگاه مناطق خراسان جنوبی، کرمان، سیستان و بلوچستان و یزد را در بر می‌گیرد.

اسدی‌فرد با بیان اینکه ایران در منطقه شرق با کشورهای افغانستان و پاکستان دارای مرز مشترک است، تصریح کرد: حفظ آسمان این منطقه بسیار با اهمیت بوده و برای حفظ این منطقه سامانه‌های مختلف و دیده‌بان‌های بصری مستقر هستند.

وی با اشاره به اینکه رادارهای پدافند هوایی بسیار حساس است، یادآور شد: هواپیماهای تفریحی کوچک توسط این رادارها شناسایی می‌شوند.

هدایت هواپیماهای کشوری توسط پدافند هوایی

فرمانده منطقه شرق پدافند هوایی قائم آل محمد(ص) به دو وظیفه مهم نیروهای پدافند هوایی اشاره کرد و افزود: هدایت هواپیماهای کشوری، تجسس و کشف هواپیماهایی که خارج و نزدیک مرز کشور پرواز می‌کنند از جمله این وظایف است.

اسدی‌فرد با بیان اینکه هواپیماهای خارجی که بدون مجوز قصد ورود به خاک ایران را داشته باشند مظنون به متخاصم شناخته می‌شوند، گفت: به هواپیماهای خارجی تا زمان نگفتن کد معرف اجازه ورود داده نمی‌شود.

وی به عملیات دستگیری سرکرده گروه اشرار، ریگی اشاره و خاطر نشان کرد: این عملیات با همکاری وزارت اطلاعات و پدافند هوایی صورت گرفت که در نوع خود یکی از عملیات‌های بی‌نظیر بوده است.

انتهای پیام/69021/س40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول