منصور حسینی امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان در راستای توسعه دولت الکترونیک و طرح تکریم ارباب رجوع اقدامات مهمی را انجام داده است.
وی خاطرنشان کرد: پرداخت قبوض به صورت غیرحضوری (از طریق دستگاههای خودپرداز و وب سایت این شرکت WWW.ZEDC.ir)، راهاندازی سیستم جامع خدمات مشترکین و به ویژه راهاندازی پرداخت قبوض برق با شماره تلفن چهار رقمی 1521 از مهمترین اقدامات انجام شده در این شرکت محسوب میشود.
معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان در زمینه مزایای پرداخت قبوض برق به صورت غیرحضوری از طریق سامانه مذکور تصریح کرد: در این روش، مشترک بدون اینکه به بانک و یا به یکی از پایانههای الکترونیک از طریق خودپرداز سطح شهر برای پرداخت قبض خود مراجعه کند و یا به اینترنت دسترسی داشته باشد به صورت کاملاً آسان و رایگان اقدام به واریز قبض برق خود از طریق تلفن ثابت و یا تلفن همراه با شمارهگیری 1521 میکند.
وی با بیان اینکه مزایای این طرح در مرحله نخست شامل عدم حضور در بانک، واریز قبض در کمترین زمان ممکن و کوتاهترین مسیر و همچنین تسریع در وصول اطلاعات قبوض پرداخت شده به شرکت است، ادامه داد: در روشهای حضوری و دستی امکان گم شدن قبض و ... وجود دارد اما در روش غیرحضوری این امکان به صفر خواهد رسید و در سامانه الکترونیکی اطلاعات در همان لحظه نخست ثبت شده و پس از 24 ساعت به این شرکت ارسال میشود.
حسینی اظهار کرد: سیستم پرداخت قبوض برق به صورت غیرحضوری در همه شهرهای استان زنجان فعال شده است.
وی تاکید کرد: از همه مشترکین تقاضا میشود قبض خود را به صورت غیرحضوری واریز کنند چراکه این امر سبب تسریع در پرداخت خواهد بود و همچنین سبب میشود که اطلاعات قبوض پرداختی سریعتر در اختیار این شرکت قرار گرفته و در پرونده مشترک ثبت شود و از بدهی آنها کسر گردد تا موجب قطع برق آنها نشود.
این مسئول در زمینه ویژگیهای منحصر به فرد سامانه 1521 به نکات قابل توجهی اشاره کرد و افزود: در این سامانه مشترکین طی تماس تلفنی توسط تلفن ثابت شهری و یا تلفن همراه تنها با داشتن کارت بانکی عضو شتاب از یکی از بانکهای سراسر کشور و وارد کردن شناسه قبض موفق به استماع آخرین بدهی بهای برق خود شده و در صورت تمایل میتوانند با وارد کردن شماره کارت بانکی و رمز دوم کارت خود به پرداخت مبلغ قبض اقدام کنند.
شایان ذکر است، سامانه پس از نخستین تماس، شماره تماس مشترک را ذخیره کرده و در دومین تماس مشترک با همان شماره تلفن و شناسه قبض به طور خودکار شناسایی خواهد شد و نیاز به ثبت مجدد شناسه قبض نیست.
در صورت پرداخت قبض، شماره کارت نیز در صورت تمایل ذخیره شده و در تماسهای بعدی نیاز به وارد کردن مجدد شماره کارت نخواهد بود.
گفتنی است، در آیندهای نزدیک امکان اعلام بدهی قبض جدید صادر شده برای شماره تلفنهایی که یک بار با این سامانه ارتباط برقرار کردهاند و یا اعلام وصول بهای برق پرداخت شده توسط مشترک، اطلاعیه بدهی پرداخت نشده در موعد مقرر و شمول قطع و سایر اطلاعرسانیهای ضروری نیز فراهم میشود.
با سامانه 1521 مشترکین برق در هر نقطه از کشور میتوانند قبض خود را دریافت کرده و در موعد مقرر بدهی خود را پرداخت کنند و از مراجعه به سطح شهر و ایستادن در ترافیک و صفهای طولانی بانکی و یا ایستادن در صف پایانههای خودپرداز الکترونیکی کاسته شده و به راحتی از منزل خود و یا با تلفن همراه اقدام به پرداخت و دریافت صورتحساب کنند.
انتهای پیام/73006/ز40/ف4004