اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا خبر داد

تجهیز نیروی پدافند هوایی به سامانه‌های مختلف مقابله با دشمن

یک فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا تجهیز نیروی پدافند هوایی به سامانه‌های مختلف مقابله با دشمن خبر داد.

تجهیز نیروی پدافند هوایی به سامانه‌های مختلف مقابله با دشمن

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سرتیپ امیر شمخالی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: حفظ استقلال و تمامیت ارضی و هوشیاری در برابر توطئه‌های دشمنان از اهداف پدافند هوایی جمهوری اسلامی است.

وی با بیان اینکه قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا از سال 1387 با فرمان مقام معظم رهبری فعالیت‌های خود را آغاز کرده است، افزود: با توجه به شرایط استراتژیک جهان، نیروی پدافند هوایی وظیفه دفاع از کشور را بر عهده گرفته است.

*نقطه به نقطه آسمان کشور رصد می‌شود

یک فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا ادامه داد: با تلاش شبانه‌روزی قرارگاه پدافند هوایی نقطه به نقطه آسمان کشور رصد می‌شود.

وی با اشاره به توطئه‌های دشمنان و دخالت کشورهای استکبار در مناطق مختلف جهان افزود: این قرارگاه هرگونه جنگ داخلی، برادرکشی و اقدامات ددمنشانه استکبار را محکوم می‌کنند.

شمخالی با بیان اینکه در هشت سال دوران دفاع مقدس رزمندگان اسلام جوانمردانه در مقابل توطئه‌های دشمنان ایستادگی کردند، افزود: خاموش کردن نور انقلاب از توطئه‌های دشمنان بود که به اهداف خود نرسیدند.

وی نیروی ایمان و مقاومت ملت ایران را موجب پیروزی در دوران دفاع مقدس برشمرد و افزود: شجاعت و ایثار رزمندگان نگذاشت دشمن به اهداف خود دست یابد.

یک فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا با بیان اینکه نسل جوان نیروهای مسلح وارث تاریخ پر افتخار نظام اسلامی است، افزود: این نسل در حال حاضر توطئه‌های دشمنان را پاسخ می‌دهد.

وی حفاظت از آسمان کشور را ماموریت کلی قرارگاه خاتم‌الانبیا برشمرد و افزود: کشف، شناسایی، رهگیری هوایی و انهدام چهار ماموریت اصلی این نیرو محسوب می‌شود.

*افتخارآفرینی‌های نیروی پدافند هوایی

یک فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا با اشاره به افتخارآفرینی‌های نیروی پدافند هوایی در دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: این نیرو در دوران دفاع مقدس با ابزارهای مختلف در مقابل زیاده‌خواهی‌های دشمنان ایستادگی کرد.

وی با اشاره به افتخارآفرینی‌های این نیرو در عملیات والفجر هشت افزود: 140 گردان نیروی ایرانی در این عملیات شرکت داشت که با پشتیبانی نیروی پدافند هوایی موفق به اجرای این عملیات شد.

شمخالی با بیان اینکه این نیرو در عملیات کربلای چهار نیز خوش درخشید، تصریح کرد: در این عملیات نیز شاهد افتخارآفرینی این نیرو بودیم.

وی جنگ نفت‌کش‌ها را از دیگر عرصه‌های حضور مقتدرانه نیروی پدافند هوایی دانست و افزود: حفاظت از کشتی‌ها و نفت‌کش‌های ایرانی از دیگر افتخارات این نیرو است.

یک فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا حفاظت از خلیج فارس را از ماموریت‌های این نیرو عنوان کرد و افزود: در جنگ نفت‌کش‌ها نیروی پدافند هوایی موفقیت‌های خود را به رخ جهانیان کشید.

وی با اشاره به ماموریت‌های این نیرو در عملیات‌های ثامن‌الائمه و طریق‌القدس اظهار کرد: پس از انقلاب اسلامی نیز موفقیت‌های این نیرو در عرصه‌های مختلف چشمگیر است.

یک فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا بزرگترین سرمایه هر کشور را قدرت نظامی آن عنوان کرد و افزود: هر قدرتی برای ارتقای جایگاه سیاسی خود با از قدرت نظامی مطلوبی برخوردار باشد.

وی با اشاره به موفقیت‌های جدید این نیرو تصریح کرد: طراحی و ساخت انواع سامانه از موفقیت‌های این نیرو است.

انتهای پیام/73003/ق40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول