اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مسئولان استانداری البرز

نخستین سامانه وب GIS شهرداری کرج رونمایی شد

نخستین سامانه وب GIS شهرداری کرج مرکز استان البرز با حضور مسئولان ارشد استانداری و مدیران شهرداری رونمایی شده و به بهره‌برداری رسید.

نخستین سامانه وب GIS شهرداری کرج رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، این مراسم بعد از ظهر امروز برگزار و طی آن مدیر کل آمار و اطلاعات و GIS استانداری البرز به تشریح توانمندی‌های این سامانه رایانه‌ای پرداخت.

یحیی رمضانی در این مراسم طی سخنانی اظهار داشت: دنیای امروز که به عصر  ارتباطات و اطلاعات مشهور و معروف است، تجهیزات و دستگاه‌های پیشرفته رایانه‌ای نقش بسیار مهمی در زندگی شهری دارد.

وی تصریح کرد: به طور قطع زندگی شهری بدون استفاده از ابزار و تجهیزات پیشرفته ارتباطی و اطلاعاتی، مقدور نیست و انسان می‌تواند با بهره‌برداری صحیح از دانش و علم روز زندگی بهتر و آسان‌تری را تجربه کند.

مدیر کل آمار و اطلاعات و GIS استانداری البرز افزود: به عنوان نمونه سامانه وب GIS که امروز برای نخستین ‌بار در شهرداری کرج به بهره‌برداری می‌رسد، نقش بسیار مهمی در مدیریت شهری و ارائه خدمات به مدیران و مردم دارد.

رمضانی بیان داشت: سیستم اطلاعات مکانی و یا همان GIS یکی از پیشرفت‌ترین تجهیزات رایانه‌ای است که دارای قابلیت‌های مهمی چون جمع‌آوری و ویرایش و پردازش اطلاعات بوده و می‌تواند در کمترین زمان داده‌های مکانی مورد نیاز افراد را نمایش دهد.

وی گفت: سامانه وب GIS شهرداری کرج به صورت اختصاصی دارای اطلاعات کاملی از موقعیت‌های مکانی در شهر کرج از جمله اطلاعات مربوط به نهادهای خدماتی مانند بانک‌ها و محورهای عبور و مرور،‌ خیابان‌ها و حتی پل‌های عابر پیاده است.

مدیر کل آمار و اطلاعات و GIS استانداری البرز افزود: این سامانه قدرت و امکان نظارت و شناسایی و مدیریت معابر عمومی از جمله محورهای ورودی و خروجی شهر، اراضی، هواشناسی و غیره را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

رمضانی تاکید کرد: با استفاده و بهره‌مندی صحیح و مناسب از این تجهیزات مدرن، در آینده مدیریت شهری بهتر و کامل‌تر و دقیق‌تری را شاهد خواهیم بود.

لازم به توضیح است، GIS مجموعه‌ای سازمان یافته از سخت افزار، نرم افزار، داده‌های مکانی و توصیفی  و الگوریتم‌هایی است که به منظور گردآوری، ذخیره‌سازی، پردازش، بازیافت و تجزیه و تحلیل اطلاعات طراحی شده و به بیان مشخصات جغرافیائی داده‌ها می‌پردازد.

انتهای پیام/2302/ک30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول