اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا نیمه دوم سال جاری

11 هزار خودرو به سامانه هوشمند تاکسی مجهز می‌شود

مدیر پروژه سامانه هوشمند تاکسی شهرداری اصفهان گفت: تا نیمه دوم سال جاری تعداد 11 هزار خودرو به سامانه هوشمند تاکسی مجهز می‌شود.

11 هزار خودرو به سامانه هوشمند تاکسی مجهز می‌شود

فرهاد گلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: تاکنون تعداد 400 دستگاه خودرو در اصفهان به سامانه هوشمند تاکسی مجهز شده‌اند.

وی ادامه داد: با نصب این سامانه بر روی تاکسی مبالغ به صورت الکترونیکی به حساب رانندگان تاکسی واریز می‌شود.

*حل مشکلات بین راننده و مسافر

مدیر پروژه سامانه هوشمند تاکسی شهرداری اصفهان تصریح کرد: با نصب این سامانه در تاکسی، محاسبه نرخ کرایه و پرداخت آن به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و نرخ کرایه به صورت هوشمند، دقیق و عادلانه و براساس مصوبات مراجع ذیصلاح تعیین و پرداخت الکترونیکی کرایه نیز به مشکل پول خرد خاتمه می‌بخشد و مشکلات بهداشتی ناشی از انتقال پول را نیز برطرف می‌کند.

وی اضافه کرد: توزیع متناسب تاکسی در سطح شهر با تجهیز تاکسی‌ها به این سیستم امکانپذیر است و امکان درخواست مرخصی و تمدید پروانه برای راننده تاکسی از دیگر قابلیت‌های مکمل این سامانه است و همه مواردی که به کسب و کار رانندگان تاکسی مرتبط می‌شود در این سامانه پیش‌بینی خواهد شد.

گلی اذعان داشت: در حالت دربستی پس از حضور مسافر در تاکسی زمان آغاز و پایان سفر توسط راننده تاکسی اعلام می‌شود و براساس مسافت طی شده و زمان نرخ کرایه تعیین خواهد شد.

 

وی عنوان کرد: پرداخت کرایه با استفاده از کارت‌های شتاب و اصفهان کارت امکانپذیر است و در تاکسی‌های گردشی نیز پرداخت کرایه به صورت الکترونیکی فقط توسط اصفهان کارت انجام می‌شود و مسافر با زدن کارت در زمان ورود و خروج عملیات محاسبه کرایه و پرداخت آن را انجام می‌دهد.

*سامانه هوشمند وارتقای سطح خدمت رسانی ناوگان تاکسیرانی

وی بیان کرد: آمار و اطلاعات مورد نیاز برای مدیریت و برنامه‌ریزی برای خطوط و ناوگان با استفاده از این سیستم تأمین می‌شود و استفاده از این سیستم به طور حتم در ارتقای خدمات‌رسانی ناوگان مؤثر است.

مدیر پروژه سامانه هوشمند تاکسی شهرداری اصفهان تأکید کرد: روشن بودن چراغ سبز تابلوی سقفی تاکسی نشان‌دهنده ظرفیت خالی تاکسی برای سوار کردن مسافر است و هنگامی که ظرفیت تاکسی پر شود چراغ سبز رنگ به قرمز تغییر می‌یابد و زمانی که تاکسی خارج از سرویس باشد تابلوی تاکسی خاموش است و شهروندان از دور قادر به تشخیص است.

وی در پایان اضافه کرد: اتصال تابلوی سقفی تاکسی‌ها به سامانه هوشمند داخل خودرو از دیگر مزایای استفاده از سامانه هوشمند است، چراکه با اتصال تابلو سقفی تاکسی‌ها به سامانه هوشمند این تابلو ظرفیت تاکسی را به مسافران نشان می‌دهد.

انتهای پیام/63021/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول