اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده پدافند هوایی شرق کشور:

کیفیت سامانه‌های جدید ناشی از ارتباط پدافند هوایی با صنعت است

فرمانده منطقه پدافند هوایی شرق کشور گفت: کیفیت و توانمندی بالای سامانه‌های جدید پدافند هوایی ناشی از ارتباط این ارگان با دانشگاه‌ها و صنعت است.

کیفیت سامانه‌های جدید ناشی از ارتباط  پدافند هوایی با صنعت است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، ملک‌علی اسدی‌فرد ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هواپیماهایی که قصد نزدیکی به مرز ایران بدون مجوز را داشته باشند از فاصله 10 مایلی شناسایی شده و به آن‌ها هشدار داده می‌شود. 

وی با بیان اینکه هواپیماهایی که به مرزهای ایران تجاوز کنند فقط 10 دقیقه فرصت عقب‌نشینی دارند، اذعان داشت: هواپیماهای طرح میلاد در مرزهای کشور با این‌گونه هواپیماها مقابله می‌کنند.

*تقویت نیروهای متخصص و سامانه‌های جدید

فرمانده پدافند هوایی شرق کشور تصریح کرد: با توجه به دستور مقام معظم رهبری مبنی بر تقویت منطقه شرق کشور پدافند هوایی این منطقه اقدام به تقویت نیروهای متخصص و سامانه‌های جدید کرده است.

اسدی‌فرد به رزمایش آسمان ولایت اشاره کرد و افزود: این رزمایش در آبان‎ماه سال گذشته اجرا شده است.

وی با بیان اینکه این رزمایش دستاوردهای بسیار خوبی داشته است، متذکر شد: با توجه به هماهنگی‌های انجام شده با نیروهای پدافند در سپاه، ارتش و نیروی انتظامی ارزیابی خوبی از نیروهای این ارگان‌ها صورت گرفت.

*پدافند به معنای دفاع است

فرمانده پدافند هوایی شرق کشور ادامه داد: پدافند هوایی شرق کشور در رزمایش نیروی زمینی منطقه درح نیز شرکت داشته است.

اسدی‌فرد با بیان اینکه پدافند به معنای دفاع در برابر حمله دشمن و داشتن آمادگی در برابر هرگونه تجاوز است، گفت: پدافند به دو بخش پدافند عامل و پدافند غیرعامل تقسیم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پدافند عامل یعنی اقداماتی که برای مقابله با حملات هوایی انجام می‌گیرد، یادآور شد: این مقابله از طریق اخطار رادارها صورت گرفته که نخستین اقدام پدافند بعد از دریافت اخطار از رادارها اطلاع دادن به مردم است.

*با نهادینه شدن پدافند غیرعامل در زمان صلح نیازی به پدافند عامل نیست

فرمانده پدافند هوایی شرق کشور ادامه داد: پدافند غیرعامل به معنای جلوگیری از خسارت‌های وارده به اماکن و نیروهای انسانی است.

اسدی‌فرد با بیان اینکه باید ستاد پدافند غیرعامل در زمان صلح ایجاد شود، تصریح کرد: امروزه ستاد پدافند غیرعامل در تمام ادارات و دانشگاه‌ها مستقر هستند. 

وی اذعان داشت: اگر پدافند غیرعامل در زمان صلح در کشور نهادینه شود لازم به گذاشتن پدافند عامل وجود ندارد.

*حضور دیده‌بان‌های بصری متخصص در نقاط کور منطقه

فرمانده پدافند هوایی شرق کشور با بیان اینکه برای قسمت‌های نقاط کور از دید رادارها دیده‌بان‌های بصری گذاشته شده است، متذکر شد: این افراد متخصص با داشتن دوربین‌های ویژه و با تجهیزات لازم اطلاعات را به پایگاه اطلاع‌رسانی می‌کنند.

اسدی‌فرد از ارتباط بسیار خوب پدافند هوایی با دانشگاه‌ها در سال‌های اخیر خبر داد و افزود: با عنایت مقام معظم رهبری و نظام جمهوری اسلامی ایران وحدت و انسجام خوبی در بین دانشگاه‌ها و ارتش انجام گرفته است.

وی ادامه داد: دانشجویان دانشگاه‌ها از مراکز نظامی و سایت‌های موشکی بازدید می‌کنند.

*بازسازی سامانه‌های قدیمی پدافند هوایی با تحقیقات مهندسان صنعت

فرمانده پدافند هوایی شرق کشور با اشاره به ارتباط تنگاتنگ صنعت با پدافند هوایی جمهوری اسلامی ایران گفت: با توجه به ارتباط صنعت و پدافند هوایی امروز بسیاری از سامانه‌های قدیمی با تحقیقات مهندسان از نو ساخته شدند.

اسدی‌فرد کیفیت و توانمندی بالای این سامانه‌ها را ناشی از ارتباط پدافند هوایی با صنعت و دانشگاه‌ها دانست.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به درایت مقام معظم رهبری و مشاوران نظامی و انتظامی جمهوری اسلامی ایران دشمنان هرگز جرأت تجاوز به خاک پاک ایران را ندارند.

انتهای پیام/69021/ر40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول