اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بستک خبر داد

ثبت 326 فرصت شغلی جدید در سامانه رصد توسط بستک

سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بستک گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون 326 فرصت شغلی برابر با 33.6 درصد از سهمیه یک هزار نفری تعیین شده برای این شهرستان، در سامانه رصد ثبت شد.

ثبت 326 فرصت شغلی جدید در سامانه رصد توسط بستک

به گزارش خبرگزاری فارس از بستک، بهرام فولادچنگ عصر امروز در سومین نشست کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان بستک، اظهار داشت: مسئولان ادارات و بانک‌ها باید ایجاد اشتغال را یک تکلیف بدانند.

وی اضافه کرد: بیکاری منشأ تمام ناهنجاری‌ها در جامعه است و سیاستگذاری کارگروه باید در جهت کاهش نرخ بیکاری باشد.

فرماندار شهرستان بستک نیز در ادامه یادآور شد: شناسایی ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و معرفی اولویت‌های سرمایه‌گذاری باید در دستورکار دستگاه‌ها قرار گیرد تا علاقه‌مندان بتوانند با ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری آشنا شوند.

محمد مشتاق‌زاده افزود: بانک‌ها نیز باید پس از پرداخت تسهیلات اشتغالزایی بر چگونگی هزینه شدن آن نیز نظارت کامل داشته باشند تا این تسهیلات فقط در موارد تصویب شده هزینه شود.

وی در ادامه به برگزاری نخستین همایش سرمایه‌گذاری در شهرستان بستک اشاره کرد و گفت: پس از صدور فراخوان، تاکنون 27 طرح اختراعی و بیش از 150 طرح مختلف کارآفرینی توسط بخش خصوص تهیه شده که از این تعداد، 10 طرح امکان سنجی و جهت ارائه به همایش تهیه و تنظیم شده است.

بررسی و حل و فصل مشکلات یکی از شرکت‌های تعاونی تولیدی فعال شهرستان و تصویب بیش از 500 میلیون ریال تسهیلات برا ی طرح‌های اشتغالزایی از جمله مباحث مطرح شده در این کارگروه بود.

یادآور می‌شود؛ طبق اعلام مسئولان اداره کار هرمزگان، از ابتدای سال تاکنون بیش از 16 هزار فرصت شغلی معادل 32.6 درصد سهمیه اشتغال این استان نیز در سامانه رصد ثبت شده است.

هرمزگان تعهد ایجاد 50 هزار فرصت شغلی در سال جاری را به دولت داده است

اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با سهمیه ایجاد اشتغال برای 645 نفر و عملکرد 168 درصدی، بنیاد شهید و امور ایثارگران با میزان سهمیه 125 نفری و عملکرد 113 درصدی و اداره‌کل راه‌آهن نیز با سهمیه 250 نفری و تحقق 108درصدی از جمله دستگاه‌هایی هستند که دارای رده‌های بالا در جدول ایجاد فرصت‌های شغلی در بین دستگاه‌های هرمزگان قرار دارند.

انتهای پیام/88006/ذ30/ژ1001

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول