اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده بم در مجلس شورای اسلامی:

آموزش و پرورش باید به سمت نخبه‌پروری گام بردارد

نماینده مردم بم، ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس شورای اسلامی گفت: دانش‌آموزان برای معلمان یک امانت هستند و این امانتداری باید سبب شود که تهاجمات فرهنگی از آنها دور شده و آموزش و پرورش به سمت نخبه‌پروری گام بردارد.

آموزش و پرورش باید به سمت نخبه‌پروری گام بردارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بم، حجت‌الاسلام موسی غضنفرآبادی بعد از ظهر امروز در جمع مدیران مدارس این شهرستان اظهار داشت: فرهنگ جامعه در دستان فرهنگیان است و فرهنگیان باید ضمن بالا بردن معرفت دانش‌آموزان شناخت آنها از مسائل اجتماعی را بالا ببرند.

وی افزود: همواره سعی در تغییر و ایجاد تحول در سطح شهرستان داشتم که اکثر فعالیت‌ها در بخش علمی و آموزشی بوده از جمله می‌توان به بازگشت دانشگاه علوم پزشکی بین‌المللی به شهرستان، ارتقای مجتمع آموزش عالی و ایجاد دانشگاه در شهرستان‌های شرقی اشاره کرد.

غضنفرآبادی تصریح کرد: آسیب‌شناسی مسائل اجتماعی در بین دانش‌آموز از وظایف مهم مدیران مدارس است و می‌طلبد، مدیران با برقراری ارتباط با دانش‌آموزان این موارد را به صورت روزانه مورد بررسی قرار داده و در صورت وجود مشکل از آموزه‌های دینی بهره بگیرند.

نماینده مردم بم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انجام کارهای عمرانی از ضروریات است، گفت: مهم‌تر از انجام طرح‌های عمرانی گسترش علم، ادب و اخلاق در جامعه به ویژه در بین دانش‌آموزان است، زیرا با پیاده کردن مسائل تربیتی و اخلاقی مشکلات کاهش می‌یابد.

وی ضمن تاکید بر دوری دانش‌آموزان از تنبلی گفت: کنار گذاشتن تنبلی باید در مدارس به یک فرهنگ تبدیل شود و دانش‌آموزان بیاموزند که هیچ چیز نباید مانع پیشرفت آنها شود.

وی ابراز داشت: دانش‌آموزان در حین تحصیل برای معلمان یک امانت هستند و این امانتداری باید سبب شود که تهاجمات فرهنگی از آنها دور شده و آموزش و پرورش به سمت نخبه‌پروری گام بردارد.

محمود مهدوی مدیر آموزش و پرورش شهرستان بم نیز گفت: امروزه دانش‌آموزان ما با هجمه‌های فراوان دشمنان به ویژه فرهنگ غرب مواجه هستند و می‌طلبد، مدیران مدارس و معلمان در زمینه آگاه‌سازی آنها تلاش داشته باشند.

وی افزود: پیروی از ولایت فقیه و حمایت از آنها از وظایف مهم همه مردم کشور است و دانش‌آموزان و فرهنگیان به عنوان یک خانواده عظیم وظیفه دارند این مهم را مورد توجه قرار داده و به آن عمل کنند، زیرا این آرامش و آسایش مرهون تدبیر و درایت است.

مهدوی ضمن اشاره به وجود تعامل بین مسئولان شهرستان بیان داشت: سال گذشته اعتبار کمی به آموزش و پرورش اختصاص یافت، اما در سال جاری بیش از 600 میلیون تومان به این اداره داده شده که امیدوارم اعتبارات به صورت کامل اختصاص یابد.

وی ادامه داد: برپایی نماز جماعت باید به طور جدی در دستور کار مدیران مدارس قرار گیرد و همه دبیران باید در برپایی این واجب الهی همکاری و تلاش داشته باشند تا نماز جماعت مدارس به صورت یک فرهنگ نهادینه شود.

مدیر  آموزش و پرورش شهرستان بم خواستار همکاری روحانیان و حضور آنها در مدارس برای اقامه نماز جماعت شد و خاطر نشان کرد: نماز باید اقامه شود تا تاثیر مثبت خود را بر قشر جوان بگذارد، زیرا اگر این فریضه الهی انجام شود، جامعه ما از سایر مشکلات و معضلات مصون می‌ماند.

انتهای پیام/2446/ک40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول