اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی گیلان:

مراکز مشاوره آموزش و پرورش استثنایی گیلان دایر می‌شود

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی گیلان گفت: دایر شدن مراکز مشاوره خانواده و کلینیک‌های توان‌بخشی در مراکز LD از سیاست‌ها و پیگیری‌های این اداره است.

مراکز مشاوره آموزش و پرورش استثنایی گیلان دایر می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اسماعیل بشارتی‌مقدم پیش از ظهر امروز در جمع مدیران مدارس استثنایی استان وضعیت این مدارس نسبت به مدرسه‌های عادی را رضایت‌بخش خواند.

وی با بیان اینکه در گیلان هیچ مدرسه استیجاری استثنایی وجود ندارد، افزود: از 11 مدرسه، چهار مدرسه تا قبل از سال 90 در شفت، خمام، لاهیجان و آقاسید شریف رشت به بهره‌برداری رسیده و هفت مدرسه دیگر در سال 90 آغاز به ساخت شدند.

این مسئول، مراکز مذکور را در شهرهای رحیم‌آباد، کلاچای، تالش، کوچصفهان، ابریشم و آج‌بیشه رشت و لنگرود ذکر کرد و ادامه داد: دو مرکز آموزشی دیگر در مهر امسال از طریق نوسازی مدارس استان تحویل داده می‌شود.

وی، تأثیرگذاری مراکز رفع اختلالات یادگیری ویژه دانش‌آموزان عادی را مهم دانست و تصریح کرد: دایر شدن مراکز مشاوره خانواده و کلینیک‌های توان‌بخشی با توجه به وجود نیروهای متخصص در آموزش و پرورش استثنایی در مراکز LD از سیاست‌ها و پیگیری‌های اداره آموزش و پرورش استثنایی است.

بشارتی‌مقدم، زیرپوشش قراردادن تمام دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در مقاطع و بحث پیشگیری از معلولیت‌ها و فرهنگ‌سازی با توجه به ظرفیت استانی و مدارس را از دیگر موارد مهم برشمرد.

وی از ساخت دو سالن ورزشی در 11 مدرسه مذکور خبر داد و متذکر شد: تأسیس بیش از 11 مرکز اختلالات یادگیری (LD) استان بدون صرف هزینه و با مساعدت و همکاری بی‌دریغ رؤسای اداره‌های استثنایی از جمله اقدام‌های مهم است.

معاون اداره آموزش و پرورش استثنایی گیلان نیز در نشست مذکور توسعه مراکز علمی، توان‌بخشی و سخت‌افزاری را رویکرد مهم این اداره کل دانست.

سلیمان کابینی‌مقدم، افزود: حدود 20 مرکز فعال و در حال فعال شدن اختلالات یادگیری از این رویکرد نشأت گرفته است.

وی، توسعه مراکز پیش حرفه‌ای و متوسطه حرفه‌ای را رویکرد دیگر سازمان ذکر کرد و گفت: این توسعه با 9 مرکز متوسطه حرفه‌ای و 14 مرکز پیش حرفه‌ای کم‌توانان ذهنی و ناشنوایان به انجام رسیده است.

این مسئول، از توزیع بالغ بر 70 درصد کتاب‌های درسی به عنوان ابزار کار معلم و دانش‌آموز استثنایی در روزهای اخیر خبر داد.

انتهای پیام/2300/ر30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول