اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل آموزش و پرورش استان اردبیل:

تعطیلی پنج‌شنبه مدارس ادامه می‌یابد / برنامه هفتگی دانش‌آموزان مهیا شده است

مدیر‌کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: تعطیلی پنج‌شنبه مدارس در سال تحصیلی جدید ادامه می‌‌یابد و قرار است فوق‌برنامه و اردوهای دانش‌آموزی در روزهای پنج‌شنبه اجرایی شود.

تعطیلی پنج‌شنبه مدارس ادامه می‌یابد / برنامه هفتگی دانش‌آموزان مهیا شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد محمود‌زاده ظهر امروز در آستانه سال تحصیلی جدید و در قالب پروژه مهر در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه در اردبیل اظهار داشت: ما سال تحصیلی جدید را با شعار ارتقای علمی و تربیت دینی با همگرایی خانه و مدرسه آغاز می‌کنیم و قرار است زنگ اول مهر در یکی از مدارس منطقه خورش‌رستم خلخال به صدا در آید.

وی خاطرنشان کرد: ما در قالب پروژه مهر که در دو سال پیش رتبه اول را در این زمینه به دست آوردیم مدارسمان را مهیای حضور دانش‌آموزان و معلمان کردیم و در بخش‌های مختلف سعی داریم از ظرفیت نیروی انسانی و تجهیزات مناسب بهره بگیریم.

مدیر‌کل آموزش و پرورش استان اردبیل یادآور شد: پروژه مهر مساوی است با ساماندهی و سازماندهی نیروی انسانی، فضاهای آموزشی، برنامه‌ریزی‌های سالانه و هفتگی توسط مدیران مدارس، استفاده بهینه از امکانات و تجهیزات و آماده‌سازی‌های معلمان و دانش‌آموزان برای حضور در مدرسه با کمترین دغدغه و آرامش خاطر بیشتر است.

جابجایی یک هزار و 300 نیروی انسانی بدون اضافه تدریس

محمود‌زاده گفت: در قالب پروژه مهر ساماندهی و سازماندهی نیروی انسانی با دو رویکرد تخصصی و بومی کردن نیروی انسانی مورد عنایت و توجه است.

این مسئول تصریح کرد: این ایده مورد توجه وزیر سابق و سرپرست وزارت آموزش و پرورش است به طوری که به صورت پایلوت قرار است ساماندهی نیروی انسانی با رعایت دو اصل تخصصی کردن و بومی‌سازی در اولویت قرار گیرد.

مدیر‌کل آموزش و پرورش استان اردبیل بیان داشت: ما نیروهای جدید و سابق خود را به صورت تخصصی در رشته‌های تحصیلی خودشان در مقاطع سه ساله اول و دوم ابتدایی و سه ساله اول و دوم متوسطه ساماندهی کردیم.

محمود‌زاده عنوان کرد: در فصل تابستان با دو سفری که به 19 منطقه آموزش و پرورش استان اردبیل به همراه کارشناسان داشتیم، تلاش کردیم تا برای هر منطقه و ناحیه آموزشی نسخه‌ای مناسب برای ساماندهی نیروی انسانی بپیچیم تا در سایه این تخصصی شدن و بومی‌سازی کیفیت نظام تعلیم و تربیت ارتقا یابد.

وی تصریح کرد: ما معتقدیم معلم آموزش و پرورش هر چقدر به مدرسه خود و محل کارش نزدیک‌تر باشد کیفیت تحصیل ارتقا می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، دبیر شورای آموزش و پرورش استان ادامه داد: ما جزو استان‌های نادری هستیم که موفق شدیم بیش از یک هزار و 300 نیروی انسانی خود را جابجا کنیم بدون اینکه اضافه تدریسی پرداخت کرده باشیم.

محمود‌زاده محور دوم پروژه مهر را تعمیر و تجهیز مدارس به رغم محدودیت منابع مالی اعلام کرد و گفت: با عنایت مسئولان استانی و کشوری و با هدف کیفیت‌بخشی اقدام به تعلیم و تربیت سعی در استفاده از امکانات و تجهیزات نوین با فناوری‌های جدید داریم تا در این زمینه برطرف شود.

این مسئول تاکید کرد: در این زمینه یک میلیارد تومان کمک ویژه استانداری اردبیل، 75 میلیون تومان کمک آموزش و پرورش و 450 میلیون تومان کمک نوسازی و تجهیز مدارس از محل اعتبارات استانی شاهد هستیم تا ضعف‌ها و کاستی‌ها در حوزه تجهیز و نوسازی مدارس برطرف شود.

مدیر‌کل آموزش و پرورش استان اردبیل فعالیت کمیته تبلیغ و توجیه را با همکاری خوب رسانه‌ها، فرمانداران و ائمه جمعه و جماعت را برای آغاز سال تحصیلی جدید با همراهی صمیمانه اولیای دانش‌آموزان را یاد آور شد و افزود: در این زمینه مشکل خاصی وجود ندارد و تمهیدات مورد نظر اندیشیده شده است.

برگزاری مانور بازگشایی مدارس، فردا با حضور معاون وزیر

محمود‌زاده به فعالیت کمیته نظارت و تعیین صلاحیت مدیران در کلیه مدارس اشاره کرد و یادآور شد: با همراهی و هماهنگی پنج کمیته فعال پروژه مهر زنگ بازگشایی مدارس اول مهر ماه در یکی از مناطق انتخاب شده خورش‌رستم خلخال به صدا در می‌آید.

وی با اشاره به برگزاری دو مانور مدارس در 30 مرداد و 25 شهریور ماه خاطرنشان کرد: فردا مانور نهایی با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش در اردبیل برگزار خواهد شد تا کمبودها و نارسایی‌ها مورد توجه قرار گیرد.

مدیر‌کل آموزش و پرورش استان اردبیل از آماده شدن برنامه هفتگی مدارس و آغاز کلاس‌های درس از اول مهر ماه به معنای واقعی خبر داد و افزود: این برنامه‌ریزی با کمک گروه‌های آموزشی و نظارت آنها انجام شده تا سختی برنامه و مشکلات ناشی از آن مورد توجه قرار گیرد.

محمود‌زاده ادامه داد: بیش از 250 هزار دانش‌آموز آماده حضور در مدارس هستند تا سال تحصیلی را در 2 هزار و 900 مدرسه و 11 هزار کلاس درس با تدریس 21 هزار معلم آغاز کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل،  این مسئول در پایان سخنان خود ابراز داشت: ما سال تحصیلی جدید را با نگاه واقع‌بینانه به چهار حوزه ارتقای علمی، پوشش تحصیلی، تعمیق مسائل دینی و تربیتی و همچنین ساماندهی نیروی انسانی و تجهیزات و امکانات آغاز می‌کنیم تا همه از این ظرفیت استفاده کنند.

انتهای پیام/62005/ی40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول