اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار لرستان مطرح کرد

ظرفیت ویژه امامزاده سید علی (ع) برای توسعه گردشگری

استاندار لرستان گفت: امامزاده سید علی (ع) پلدختر، ظرفیت ویژه‌ای برای توسعه و رونق صنعت گردشگری دارد.

ظرفیت ویژه امامزاده سید علی (ع) برای توسعه گردشگری

به گزارش خبرگزاری فارس از پلدختر، حبیب الله دهمرده ظهر امروز در مراسم افتتاح شبستان امامزاده سید علی پلدختر گفت: امامزاده سیدعلی به عنوان یکی از اماکن متبرکه و مورد توجه و زیارت مردم به واسطه قرار داشتن در یک مکان کوهستانی و صعب‌العبور، فاقد هرگونه امکانات رفاهی و خدماتی مناسب برای زائران بود.

وی افزود: حضور گسترده و چشمگیر زائران از داخل استان و دیگر استان‌های کشور برای زیارت اماکن متبرکه لرستان و امامزاده سیدعلی(ع) پلدختر، نشان از اهمیت اماکن مذهبی استان لرستان دارد.

استاندار لرستان گفت: امامزاده سیدعلی(ع) به عنوان یکی از اماکن متبرکه و مورد توجه و زیارت مردم باوجود قرار داشتن در یک مکان کوهستانی و صعب‌العبور، فاقد هرگونه امکانات رفاهی و خدماتی مناسب برای زائران بود.

وی تصریح کرد: با اجرای طرح ساماندهی و بهسازی این بقعه متبرکه، علاوه بر ایجاد راه دسترسی مناسب و آسفالته، مجموعه ساختمان این امامزاده نیز مرمت و بهسازی شده است.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه امامزاده سیدعلی در مسیر راه دسترسی به محل احداث سد بختیاری به عنوان بلندترین سد بتونی جهان قرار دارد، اظهار داشت: احداث راه دسترسی برای امامزاده سیدعلی زمینه مناسب برای ادامه این طرح و بهسازی محور ارتباطی سد بختیاری را به عنوان یکی از جاذبه‌های مهم گردشگری استان لرستان فراهم کرده است.

وی تأکید کرد: تاکنون دو مرحله از طرح ساماندهی و بهسازی این بقعه متبرکه انجام شده و در مراحل بعدی کار دیگر امکانات و نیازهای خدماتی و رفاهی موردنیاز در این محل ایجاد می‌شود.

دهمرده ابراز داشت: کسانی‌ که در ساخت بقعه امامزادگان قدم برداشتند لطف و مرحمت الهی نصیب آنها شده، این اقدام آنها به صورت باقیات‌الصالحات در کارنامه عملشان ثبت و ضبط می‌شود.

وی اضافه کرد: اقدامات مؤثری برای ساماندهی و توانمندسازی این اماکن در حوزه‌های رفاهی، خدماتی، اقامتی و فرهنگی صورت گرفته است.

استاندار لرستان متذکر شد: از مزایای ساخت بقعه امامزاده سیدعلی در منطقه دره‌سید شهرستان پلدختر این است که راه دسترسی و جاده سد بختیاری از این امامزاده می‌گذرد، سدی که ساخت آن به‌عنوان بلندترین سد جهان از افتخارات و عزت برای نظام جمهوری اسلامی است.

دهمرده از فرماندار و مسئولان شهرستان پلدختر خواستار فراهم کردن وسایل ایاب و ذهاب برای بازدید طلاب و دانش‌آموزان از امامزاده سید علی (ع) شد.

وی از برگزاری مراسم عید غدیر در امامزاده سیدعلی پلدختر خبر داد و گفت: این مراسم با حضور سادات شهرستان پلدختر هر سال مراسم عید غدیر خم در محل بقعه امامزاده سیدعلی(ع) پلدختر برگزار می‌شود.

استاندار لرستان از اداره‌کل اوقاف و امور خیریه لرستان خواست هرساله در عید غدیر خم مراسمی در امامزاده سیدعلی با حضور سادات این منطقه برگزار کند.

انتهای پیام/85001/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول