اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت کرمان:

شخصیت امام رضا (ع) در شعر شاعران متجلی شود

امام جمعه موقت کرمان گفت: شاعران علاوه بر مسائل ظاهری مانند گنبد طلا و کبوتران حرم به ویژگی‌های شخصیتی امام رضا (ع) مانند سخاوت و کرامت ایشان هم بپردازند.

شخصیت امام رضا (ع) در شعر شاعران متجلی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام مهدی عربپور پیش از ظهر امروز در آیین پایانی نخستین جشنواره سراسری شعر کودک و نوجوان رضوی در محل اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان اظهار داشت: این جشنواره کار هنرمندانه‌ای است و امیدوارم، شاعران ولایی منشأ خیر و اثر باشند.

وی عنوان کرد: ارسال یک هزار و 541 اثر به دبیرخانه جشنواره سراسری شعر کودک و نوجوان رضوی آمار قابل توجهی است با توجه به اینکه شعر بخشی از حکمت است و هر حکمتی می‌تواند، اثرگذار باشد.

امام جمعه موقت کرمان ابراز داشت: شعر دارای حکمت است و بار تبلیغی دارد و توصیه‌ام به شاعران کودک و نوجوان این است که با هدف شعر بگویید و هدف شما این باشد که کلامتان در قالب ابیات بتواند بر مخاطب اثر بگذارد.

عربپور با بیان اینکه اشعار شاعران باید اثر احساسی بر فرد بگذارد، عنوان کرد: شعر شما باید مخاطب را میخکوب کند و جذابیت شعر آنقدر زیاد باشد تا مخاطب آن سروده را دنبال کند.

وی از شاعران کودک و نوجوان خواست تا برای خدا و با توکل بر خداوند شعر بگویند و افزود: از خدا کمک گرفتن برای رسیدن به هدف شعر را دارای حکمت می‌کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان بیان داشت: شاعر می‌تواند با نوع قرائت شعرش و نوع بیان و گفتار خود در مخاطب اثرگذار باشد و حتی شاعر می‌تواند در جامعه الگوساز شود.

عربپور اظهار داشت: شاعر باید برای بیان شعر تمام جوانب ظاهری را مد نظر داشته باشد تا تاثیرگذاری شعر بیشتر شود.

وی خطاب به شاعران ولایی بیان داشت: سعی کنید، شعرتان برگرفته از آیات و روایات قرآنی باشد و در سرودن شعر با موضوع امام رضا (ع) به غیر از مسائل ظاهری مانند گنبد طلا و کبوتران حرم به مسائل فرهنگی و در مورد موضوعاتی مانند کرامت، سخاوت و ولایت امام رضا (ع) هم شعر بگویید که این امر می‌تواند، فرهنگساز باشد.

انتهای پیام/80019/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول