اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پژوهشکده مطالعات راهبردی وزارت ارشاد:

همایش آموزه‌های سیاسی امام رضا(ع) اهداف بنیاد را محقق می‌سازد

رئیس پژوهشکده مطالعات راهبردی فرهنگ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: همایش علمی پژوهشی آموزه‌های سیاسی امام رضا (ع) اهداف بنیاد را محقق می‌سازد.

همایش آموزه‌های سیاسی امام رضا(ع) اهداف بنیاد را محقق می‌سازد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، مجید توسلی با بیان اینکه همایش عملی پژوهشی امام رضا (ع) امسال بهتر از پارسال برگزار شده است، اظهار کرد: این همایش بنیاد امام رضا(ع) را به اهداف خود نزدیک‌تر کرده است.

وی افزود: امسال نیز آثار خوبی به دبیرخانه این همایش رسیده و سطح مقالات رسیده و نیز سطح برگزاری همایش روند رو به رشد داشته و ارتقا یافته است.

توسلی تصریح کرد: همایش علمی پژوهشی امام رضا(ع) از سری برنامه‌های یازدهمین جشنواره امام رضا(ع) است که توسط بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) از چند سال اخیر در دستور کار قرار گرفته است و با هدف افزایش معرفت عموم به جایگاه امامت و ولایت در حال فعالیت است.

وی گفت: با توجه به سابقه کوتاه این برنامه‌ها، نمی‌توان توقع داشت آثار خوب و در سطح عالی توسط پژوهندگان به دبیرخانه ارائه شود و به همین لحاظ در مرحله نخست کیفیت و نیز کمیت آثار خوب ارزیابی می‌شود.

رئیس پژوهشکده مطالعات راهبردی فرهنگ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: بنیاد برای تحقق اهداف خود در معرفت‌افزایی و ارتقای بصیرت دینی و سیاسی عموم به جایگاه واقعی امامت و ولایت، چشم‌اندازهای کوتاه و بلندمدت تهیه کرده است و تاکنون روند فعالیت‌ها در این زمینه سامان‌یافته شده و سرعت رسیدن به این اهداف نیز خوب و رو به رشد بوده است.

وی افزود: بنیاد هر سال فعالیت‌های انجام شده در سال‌های گذشته را تحلیل و بررسی می‌کند و آنچه در مقالات و آثار رسیده در همایش امسال نیز قابل مشاهده است، رشد در سطح مقالات رسیده است.

توسلی تصریح کرد: البته پیش از این پژوهش‌ها و کارهای تحقیقاتی در سیره امام رضا(ع) بسیار صورت گرفته است اما این پژوهش‌ها در حوزه‌ی متخصصان و اهل فن بوده و به عموم مردم تعمیم نیافته است، بنابراین درصدد هستیم تا با برپایی این جشنواره‌ها و همایش‌ها انجام پژوهش‌ها به حوزه عموم مردم کشیده شود.

وی گفت: هر ساله میلیون‌ها زائر به مشهدالرضا سفر می‌کنند و شمارشان از حاجیان مکه نیز بیشتر است بنابراین ضروری است تا این زیارت‌ها و ارادت‌ها با معرفت انجام شود و تحقق این اتفاق نیز با انجام پژوهش‌ها و تبیین سیره آن امام همام انجام پذیر است.

انتهای پیام/63002/ر/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول