اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مانه و سملقان انجام شد

بهره‌برداری از نخستین کتابخانه عمومی سیار خراسان شمالی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی گفت: نخستین کتابخانه عمومی سیار استان در شهرستان مانه و سملقان به بهره‌برداری رسید.

بهره‌برداری از نخستین کتابخانه عمومی سیار خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی، علی رحیمی با اشاره به اهمیت و ضرورت حضور کتابخانه‌های سیار در مناطق محروم و روستاها گفت: عمده‌ترین وظیفه کار فرهنگی، تکریم جامعه خصوصاً در مناطق محروم به معنای واقعی آن است و کتابخانه‌های عمومی به عنوان گنجینه‌های فرهنگی بایستی زمینه را برای انتقال ارزش‌ها در قالب فرهنگ و هنر به نسل‌های آینده فراهم کنند.

وی افزود: این کتابخانه عمومی سیار با هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد ریال به عنوان نخستین کتابخانه عمومی سیار استان  با هدف زیر پوشش قرار دادن روستاهایی که فاقد کتابخانه عمومی هستند، توسط اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان طراحی و راه‌اندازی شده است.

فرماندار مانه و سملقان نیز در این آیین با اشاره به خدمات شایان کتابخانه‌های عمومی استان گفت: اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان با اجرای طرح‌های متنوعی چون ایستگاه‌های مطالعه، برگزاری مسابقات کتاب‌خوانی مکتوب و آنلاین، طرح کتاب من و دیگر برنامه‌ها همواره سعی در جذب مخاطب و ارتقای سرانه مطالعه داشته که در این زمینه موفق بوده است.

سید محمدرضا هاشمی اظهار کرد: فرمانداری مانه و سملقان در خصوص جذب کتابخانه سیار ویژه این شهرستان آمادگی خود را اعلام می‌کند.

وی اظهار امیدواری کرد: امیدوارم با بهره‌مندی سایر شهرستان‌ها از کتابخانه سیار، دیگر جایی غیر قابل دسترس به کتاب نباشد.

انتهای پیام/63002/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول