اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف آشنایی کشاورزان صورت گرفت

برگزاری کارگاه آموزشی کودهای هیومیکی در شهرستان خدابنده

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده گفت: کارگاه آموزشی کودهای هیومیکی در شهرستان خدابنده برگزار شده است.

برگزاری کارگاه آموزشی کودهای هیومیکی در شهرستان خدابنده

علی عیوضی امروز در گفت‎و‎گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: کارگاه آموزشی کودهای هیومیکی در شهرستان خدابنده با هدف آشنایی کشاورزان صورت گرفته است.

وی به این دوره آموزشی اشاره کرد و افزود: در این دوره آموزشی نحوه مصرف کودهای هیومیکی برای کشاورزان و کارشناسان شهرستان خدابنده آموزش داده شد.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده از حضور 61 نفر در این دوره آموزشی خبر داد و تاکید کرد: این کارگاه آموزشی با تدریس اساتید شرکت گلسنگ کویر یزد برگزار شده است.

وی به کودهای هیومیکی اشاره کرد و یادآور شد: کودهای هیومیکی منشأ طبیعی دارند که در این کارگاه به منشأ طبیعی آن اشاره و تاکید شد.

عیوضی با بیان اینکه با مصرف این کودها نیاز به کودهای شیمیایی کاهش می‎یاید، خاطرنشان کرد: علاوه بر

کاهش نیاز به کودهای شیمیایی عوارض مختلف آن را نیز کاهش می‌دهد.

                                                                                                                                                       رئیس جهاد کشاورزی شهرستان کلاس‌های آموزشی برای کشاورزان را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: این کلاس‌های آموزشی در ارتقای کاری کشاورزان موثر است.

وی آموزش را یکی از مهم‎ترین محورها در توسعه بخش کشاورزی عنوان کرد و اظهار داشت: آموزش موجب بالندگی علمی و کاری در بخش کشاورزی می‌شود.

عیوضی با بیان اینکه باید نسبت به برگزاری دوره‎های آموزشی برای کشاورزی اقدام کرد، افزود: تقویت بخش آموزش کشاورزی در سطح شهرستان ضروری است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده افزایش بهره‎وری را یکی از فواید مهم دوره‌های آموزشی دانست و تاکید کرد: برای ارتقای بهره‎وری در بخش کشاورزی باید نسبت به بخش آموزش بهای بیشتری داده شود.

وی به ظرفیت‌های بخش کشاورزی شهرستان خدابنده اشاره کرد و گفت: شهرستان خدابنده دارای ظرفیت‎های مناسبی در بخش‌های مختلف کشاورزی است.

عیوضی استفاده از ظرفیت‌های موجود برای توسعه بخش کشاوری را یادآور شد و تاکید کرد: برای توسعه متوازن کشاوری باید از همه ظرفیت‌های موجود بهره برده شود.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده به کشت محصول گلرنگ در اراضی کشاورزی خدابنده اشاره و خاطرنشان کرد: میزان قابل توجهی از این محصول در سال زراعی جدید کشت شده است.

وی با بیان اینکه کشت این محصول دارای فواید اقتصادی مناسبی خواهد بود، افزود: مطابق پیش‌بینی‌ها حجم مناسبی از این محصول کشت و برداشت می‌شود.  

عیوضی با اشاره به طرح‎های توسعه کشاوری در شهرستان خدابنده، اظهار داشت: شهرستان خدابنده در بخش طرح‌های توسعه کشاورزی در سطح استان عملکرد مناسبی داشته است.                           

انتهای پیام/73007/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول