اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیته برنامه‌ریزی شهرستان اهر خبر داد

احداث سدهای معیشتی در روستاها برای رونق کشاورزی

رئیس کمیته برنامه‌ریزی شهرستان اهر احداث و ایجاد سدهای معیشتی در روستاها را برای رونق کشاورزی منطقه مهم ارزیابی کرد.

احداث سدهای معیشتی در روستاها برای رونق کشاورزی

به گزارش خبرگزاری فارس از اهر، رضا صدیقی بعدازظهر امروز در مراسم افتتاح طرح آبرسانی و احداث مسجد روستای قلندر در بخش مرکزی شهرستان اهر از اجرای دو مجتمع آبرسانی یخفروزان و گوللر از توابع بخش مرکزی اهر برای بهره‌مندی اهالی بیش از 60 روستا خبر داد.

وی افزود: با تلاش‌های مضاعف انجام شده از سوی شرکت آبفار روستایی این دو پروژه با پیشرفت قابل توجهی برای تأمین آب شرب بهداشتی روستا در حال انجام است و تاکنون بیش از 35 میلیارد ریال برای اجرای این دو پروژه هزینه شده است که انتظار داریم با تداوم این تلاش‌ها و اختصاص به موقع اعتبارات شاهد اتمام این دو پروژه مهم و حیاتی برای اهالی روستاهای منطقه که از کمبود آب شرب بهداشتی در مضیقه هستند باشیم.

رئیس کمیته برنامه‌ریزی شهرستان اهر ایجاد سدهای معیشتی را در روستاها برای‌ رونق کشاورزی منطقه مهم ارزیابی کرد و افزود: با توافق انجام شده در صورت تأمین اعتبار، پنجاه درصد سدهای معیشتی در هر روستا از طریق خودیاری و 50 درصد باقی مانده از سوی دولت و سازمان جهادکشاورزی تأمین می‌شود که این امر فرصت مناسبی برای بهره‌مندی روستاییان از این تسهیلات است.

توجه خیران و مسئولان برای ساخت مساجد مناطق زلزله‌زده

امام جمعه اهر نیز در این مراسم خواستار مشارکت خیرین در ساخت مساجد آسیب دیده از زلزله شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین جواد حاجی‌زاده، مسجد را پایگاه بزرگ دینی، نماد اتحاد و همدلی مسلمانان برشمرد و افزود: باید در کنار مرمت و بازسازی اماکن مسکونی به ساخت مساجد و مکان‌های فرهنگی روستاها نیز توجه جدی شود.

وی با اشاره به اینکه بازسازی و اتمام اماکن مسکونی در روستاها شور و نشاط و افزایش امید به زندگی را منجر شده اظهار امیدواری کرد با توسعه مکانهای فرهنگی در روستاها شاهد ترویج مشارکت در کارهای عام‌المنفعه و جذب جوانان و نوجوانان به برنامه‌های فرهنگی و دینی باشیم.

طرح آبرسانی و احداث مسجد روستای قلندر در بخش مرکزی اهر برای بهره‌مندی بیش از 190 خانوار با 850 نفر جمعیت از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی و مسجد احداثی با زیربنای 450 متر مربع در روستای قلندر از توابع بخش مرکزی اهر با حضور نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و امام جمعه اهر افتتاح شد.

برای افتتاح این طرح‌ها بیش از 11 میلیارد ریال هزینه شده است.

انتهای پیام/60003/ع20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول