اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ابهر:

17 شهریور نشانگر مقاومت، شجاعت و ایستادگی ملت ایران است

امام جمعه ابهر گفت: بیانگر جنایات شاهنشاهی ضد انسانی و اسلامی است و نشانگر مقاومت و شجاعت و ایستادگی ملت در مقابل ستمگران و جنایتکاران است.

17 شهریور نشانگر مقاومت، شجاعت و ایستادگی ملت ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ابهر به میلاد حضرت فاطمه معصومه (س)‌ و آغاز دهه کرامت اشاره کرد و اظهار داشت: نامگذاری این دهه به نام دهه کرامت یک کار ذوقی و قریحه پسند است.

وی تاکید کرد: در دهه کرامت به صرف یک بزرگداشت و نامگذاری اکتفا نشود و همه اهل علم وظیفه دارند در این دهه از همه جوانب، زندگی این دو بزرگوار را مورد کنکاش و برسی قرار داده و نکات تربیتی در مسائل اخلاقی و اجتماعی و سیاسی را تبیین کنند.

خطیب جمعه ابهر به روز 17 شهریور یعنی قیام 17 شهریور و کشتار جمعی بسیاری از مردم بی دفاع توسط رژیم ستمشاهی در میدان ژاله تهران در جمعه سیاه 1357 اشاره کرده و افزود: همانطور که امام امت فرمود 17شهریور از ایام الله است و هدیه‌ای از عالم غیبت است تا نسل‌های آینده ببینند جمهوری اسلامی با چه جان نثاری‌هایی به دست آمده و در حفظ آن بکوشند.

وی با بیان اینکه این روز بزرگ بیانگر جنایات شاهنشاهی ضد انسانی و اسلامی است و نشانگر مقاومت و شجاعت و ایستادگی ملت در مقابل ستمگران و جنایتکاران است، ادامه داد: در خاطره ملت مبارز ایران زنده خواهد ماند.

حجت‌الاسلام رحیمی به آغاز کار چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و انجام مراسم تحلیف اشاره کرده، وافزود: بدیهی است که شوراها به فراخور ضروریت‌ها و نیازها، باید اولویت‌هایی را در ابعاد مختلف زیست اجتماعی را در دستور کار قرار بدهند که خیلی از این گزینه به عنوان ابعاد مختلف کار مطرح است که نمونه‌ای از اولویت‌ها را با عنایت به فرمایشات مقام معظم رهبری و علماء و دلسوزان دین مطرح می‌شود.

وی ادامه داد: اعضای محترم شوراهای اسلامی، نباید هرگز فراموش کنند که در جامعه اسلامی و انقلابی عهده دار این مسئولیت خطیر شده‌اند و لذا باید با درک صحیح از نیازها و ضرورت‌های مختلف جامعه بویژه طبقات محروم و مستضعف نسبت به مهم‌ترین اولویت‌ها، یعنی مسائل فرهنگی و اجتماعی نیز اهتمام ویژه معمول دارند.

امام جمعه ابهر با تاکید بر ایننکه شوراها حسابی برای نهاد خانواده باز کنند و در راستای استحکام اساسی‌ترین پایه حیات اجتماعی گام مفید بر دارند، تصریح کرد: شوراها باید به داد فرهنگ عمومی و جریان سبک زندگی اسلامی، انقلابی برسند و این ضروریترین نیاز و دغدغه همگانی را به خوبی پاسخگو باشند.

وی همچنین در پایان به اجلاس سراسری نماز و پیام مقام معظم رهبری اشاره کرده و از وضعیت مساجد و نماز ابراز گله کرد.

انتهای پیام/2308/خ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول