اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردبیل:

روح حماسی ملت ایران در جنگ هشت ساله نمایان است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: دنیا اگر می‌خواهد روح حماسی و اراده آهنین ملت ایران را به نظاره بنشیند باید به دفاع مقدس هشت ساله ما بنگرد که پر از ایثار، گذشت و روحیه حماسی است.

روح حماسی ملت ایران در جنگ هشت ساله نمایان است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سید حسن عاملی عصر امروز با حضور در منزل دو جانباز 70 درصد دوران دفاع مقدس کریم‌زاده و هاتفی از سرمایه‌های ارزشمند این دیار اظهار داشت: ما جانبازان را از جهات عدیده ذبحقوق خودمان می‌دانیم و تمام حرکات و سکنات آنها را کلاس درس و آموزش حقیقی در شناخت واقعیت‌های جامعه و زندگی می‌دانیم که همه باید در این مکتب مفاهیم عالی ایثار را یاد بگیریم.

وی از جانبازان به عنوان صاحبان اراده‌های آهنین و فولادین یاد کرد و افزود: اگر امروز جمهوری اسلامی ایران در اوج عظمت و شاهکار الگوگیری در تمام دنیاست به خاطر این روح با عظمت و اراده بزرگ مردان جنگ هشت ساله است که امروز نیز در عرصه‌های تحول‌ساز نقش بی‌بدیلی را ایفا می‌کنند.

عاملی خاطر نشان کرد: اگر دنیا می‌خواهد ملت بزرگ ایران را بشناسد باید به تاریخ پرفراز و نشیب هشت سال جنگ تحمیلی که در آن اراده حماسی و روح مقتدر این ملت به نمایش گذاشته شد، نگاه کند و ببیند که در این عرصه مردان و زنان این سرزمین چه فرزندان برومندی را تربیت کردند.

این مسئول اضافه کرد: ما در این جنگ نابرابر به رغم اوضاع اقتصادی نابسامان و آماده نبودن بسیاری از زیرساخت‌ها غرب و شرق و دشمنان قسم خورده این انقلاب را به زانو در آوردیم و سبب شدیم تا آنها نه تنها در برابر اراده این ملت تسلیم شوند بلکه جنگ هشت ساله ما امروز به یک الگوی فتح و ظفر واقعی تبدیل شده است.

وی بیان کرد: اراده‌ای که ملت ایران در 34 سال گذشته چه در دوران پرتلاطم جنگ و چه دوران تحریم و تشدید فشارهای مختلف از خود به نمایش گذاشته است مایه حیرت و تعجب همه بیگانگان است و ما تجلی این اراده و روح حماسی را می‌توانیم در جانبازان و ایثارگران خود به خوبی مشاهده کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امام جمعه اردبیل یادآور شد:‌ جانبازان ما انتظار دارند نسل آینده با تأسی به بزرگ مجاهدان این سرزمین با روح حماسی و اراده بزرگ تربیت یابند چرا که هر چقدر اراده‌ها و منش‌های انسان‌ها بزرگ و واقعی باشد به همان نسبت پیشرفت‌ها نیز حاصل می‌شود.

عاملی در ادامه گفت: تجلیل از یک جانباز و ایثارگر تنها دست او را بوسیدن یا هدیه‌ای برای او در نظر گرفتن نیست بلکه جانبازان ما امروز بسیار علاقمند هستند که فکر، اندیشه و مبانی اعتقادی حقیقی آنها به نسل آینده منتقل شود تا آنها نیز با روح حماسی تربیت یافته و بزرگ شوند.

وی افزود: ما به همه جانبازان، شهدا و ایثارگران پرتلاشمان افتخار می‌کنیم و مسئولان نیز وظیفه دارند در کنار همه تلاش‌هایی که در انتقال مفاهیم ارزشی به نسل آینده انجام می‌دهند مشکلات و نارسایی‌های این انسان‌های شریف و مجاهد را در عین حفظ کرامت و شخصیت ارزشمند آنها به خوبی فراهم کرده و در حل این مشکلات پیش‌قدم شوند.

انتهای پیام/62007/ک40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول