اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نماز عید فطر سوادکوه مطرح شد

غرب با تحریم‌ها نمی‌تواند ملت ایران را از آرمان‌های خود دور کند

ائمه جمعه سوادکوه در نماز عید فطر اعلام کردند که غرب با تحریم‌ها نمی‌تواند ملت ایران را از آرمان‌های خود دور کند.

غرب با تحریم‌ها نمی‌تواند ملت ایران را از آرمان‌های خود دور کند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در سوادکوه، امام جمعه زیراب با اشاره به احکام نماز عید فطر و فطریه، گفت: اگر توجه به همنوع و هموطن با استفاده از آموزه‌های دینی وجود داشت، فقر از جامعه رخت بر می‌بست.

حجت‌الاسلام محمدزمان رضایی با بیان اینکه دهه غدیر در تقویم کشور ما گنجانده شده است، افزود: دهم تا بیستم ذی‌الحجه به عنوان دهه غدیر نامگذاری شده است و 18 ذی‌الحجه به عنوان روز امامت و ولایت نامگذاری شده است و ما باید این دهه را گرامی بداریم.

وی با اشاره به نظر امام راحل درباره مردمی بودن مساجد و حسینیه‌ها، خاطرنشان کرد: مساجد و حسینیه‌ها و هیئات دینی و مذهبی در مذهب شیعه باید مردمی باشد و از دلایل ماندگاری آن در بین مردم هم مردمی بودن آن است.

رضایی خاطرنشان کرد: برای برگزاری باشکوه عید غدیر از کمک‌های مردمی استفاده می‌کنیم و مردم بر طبق توانایی خود کمک کنند.

خطیب نماز فطر زیراب با اشاره به ساخت و ساز در کنار بیت‌الله الحرام و ضریح رسول‌الله، یادآوری کرد: ساخت و سازهای کنار بیت‌الله الحرام و ضریح پیامبر گرامی اسلام هیچ تناسبی با معماری دینی و مذهبی اسلامی ندارد.

وی افزود: معماری ساخت و سازهای حریم الهی در مکه و مدینه با استفاده از نمادهای شیطان‌پرستی غرب در حال ساخت است و مسلمانان و رسانه‌ها باید با اعتراضات خود به این موضوع حساسیت نشان دهند.

*غرب با تحریم‌ها می‌خواهد ملت ایران را از آرمان‌های خود دور کند

امام جمعه پل سفید نیز با اشاره به تشدید تحریم‌ها علیه ملت ایران، گفت: غرب با تحریم‌ها می‌خواهد ملت ایران را از آرمان‌های خود دور کند.

حجت‌الاسلام احمد قربانی در خطبه‌های نماز فطر پل سفید با تاکید بر اینکه ماه رمضان باید در اخلاق و رفتار مسلمانان نمود داشته باشد، گفت: انسان با تقوا و با ایمان باید خروجی ماه رمضان باشد.

امام جمعه پل سفید با تاکید بر اینکه انسان قبل و بعد از ماه رمضان باید متفاوت باشد، افزود: برکات ماه رمضان تا سال آینده باید به همراه مومنین وجود داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: بداخلاقی‌ها در خانواده و جامعه و عرصه سیاسی انسان را از تداوم برکات ماه رمضان دور می‌کند.

قربانی با اشاره به تحریم‌های جدید غرب علیه ایران، گفت: تفاوت رفتارهای کشورهای مستکبر با آموزه‌های دینی اسلامی در آن است که آنان همه چیز را برای منافع و اهداف خود می‌خواهند.

خطیب خطبه‌های عید فطر پل سفید، یادآوری کرد: غرب با تشدید فشارهای خود می‌خواهد ملت ایران از آرمان‌های خود دور شود.

وی با اشاره به پاره کردن قرارداد الجزایر توسط صدام در سال 58 و آغاز جنگ تحمیلی، گفت: صدام و طرفداران آن بعد از هشت سال با خواری و ذلت به مفاد همان قرارداد تمکین کردند.

*انس با قرآن در دستور زندگی ما قرار گیرد

امام جمعه شیرگاه با تاکید بر لزوم تداوم برکات ماه رمضان، گفت: انس با قرآن در دستور زندگی ما قرار گیرد.

حجت‌الاسلام محمد مهدوی در خطبه‌های نماز عید فطر شیرگاه با تاکید بر لزوم تداوم بهره‌مندی از برکات ماه رمضان، گفت: ماه رمضان دارای برکات عظیمی بوده است که عمل به آموزه‌های دینی برای بهره‌مندی از آن لازم است.

امام جمعه شیرگاه با اشاره به نزول قرآن و لزوم اطاعت از آموزه‌های آن، افزود: انس با قرآن را برای همیشه در دستور زندگی خود قرار دهیم.

وی قرآن را باعث سعادت دنیوی و اخروی ذکر و یادآوری کرد: عمل به دستورات دینی همواره موجب آرامش مومن می‌شود و راه حل بیماری‌های قرن را باید در قرآن و آموزه‌های دینی جستجو کرد.

خطیب عید فطر شیرگاه بر لزوم مراقبت از رفتار و گفتار در زندگی افراد روزه دار تاکید کرد و گفت: رفتار و گفتار دینی موجب گسترش احکام اسلامی و قرآنی در جامعه می‌شود.

انتهای پیام/86015/ر40/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول