اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جلسه شورای سلامت آبیک مطرح شد

از بوی نامطبوع گاوداری‌ها تا مطالبات پیمانکار بیمارستان آبیک

در جلسه شورای سلامت شهرستان آبیک از بوی نامطبوع گاوداری‌های مجاور شهر آبیک تا مطالبات 10 میلیارد ریالی پیمانکار بیمارستان شهدای آبیک صحبت به میان آمد.

از بوی نامطبوع گاوداری‌ها تا مطالبات پیمانکار بیمارستان آبیک

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، پیش از ظهر پنجشنبه سومین جلسه شورای سلامت شهرستان آبیک با حضور حمید بغدادی معاون فرماندار آبیک، حمید برودتی رئیس شبکه بهداشت و درمان، احمد نوروزی مدیر آموزش و پرورش، بیژن لطفی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک و اعضای شورای سلامت این شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

این جلسه با پیگیری مصوبات جلسه گذشته شورای سلامت از سوی مسئولان آغاز شد.

اصلاح فاضلاب شهر خاکعلی یکی از مصوبات جلسه گذشته بود که مسئول آبفای شهری خاکعلی از اصلاح یک کیلومتر شبکه فاضلاب خبر داد و گفت: 50 درصد این کار مربوط به آبفای شهر بوده که انجام شده ولی 50 درصد دیگر که ترمیم آسفالت شبکه است، شهرداری باید اقدام و به تعهد خود در این زمینه عمل کند.

پیگیری بخشداری بخش بشاریات آبیک در خصوص وضعیت گاوداری شرکت مگسال و معدوم کردن حیوانات ناقل بیماری از موضوعات دیگری بود که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

معاون فرماندار آبیک در این جلسه از عدم پیگیری بخشداری بشاریات در خصوص پیگیری وضعیت شرکت مگسال انتقاد کرد و گفت: مسئولان بخش بشاریات باید طی 24 ساعت آینده گزارشی از وضعیت گاوداری شرکت مگسال ارائه دهند.

حمید بغدادی با اشاره به راه‌اندازی بیمارستان شهدای آبیک با حضور مسئولان کشوری در خرداد ماه امسال بیان کرد: مطالبات پیمانکار پروژه بیمارستان 10 میلیارد ریال است که مسئولان استان قزوین قول مساعد دادند تا نسبت به پرداخت آن اقدام کنند.

این مسئول همچنین نظارت بر آب شرب روستاها و شهرها از سوی مسئولان مربوطه تأکید کرد و گفت: بخشداران بخش بشاریات و مرکزی باید به دهیاران ابلاغ کنند که نسبت به جمع‌آوری زباله‌ها و دفن مناسب آن اقدام کرده تا محلی برای تجمع حیوانات ولگرد و پراکندگی زباله‌ها در سطح روستاها نشود.

احمد نوروزی مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک

در ادامه این جلسه از بوی نامطبوع گاوداری‌های مجاور این شهرستان که در مرز شهر آبیک و در حوزه شهرستان نظرآباد استان البرز قرار دارد، انتقاد کرد.

وی ادامه داد: بوی نامطبوع فقط مشکل گاوداری شرکت مگسال نیست و گاوداری‌های مجاور شهر آبیک نیز با این مشکل روبرو هستند.

محمد آزادبخت رئیس اداره محیط زیست شهرستان آبیک نیز در ادامه این جلسه اظهار داشت: به دلیل اینکه تعدادی از گاوداری‌ها در مرز این شهرستان با شهرستان نظرآباد استان البرز قرار دارد امکان ورود کارشناسان محیط زیست شهرستان آبیک و حتی دیگر مسئولان شهرستانی و استانی به حوزه این گاوداری‌ها وجود ندارد.

وی افزود: ماهیت گاوداری بوی نامطبوع است و فضولات حیوانی نیز فضای شهر را نامطبوع می‌کند.

گفتنی است، در خصوص آلایندگی نیروگاه شهید رجایی نیز رئیس اداره محیط زیست شهرستان آبیک مطالبی ایراد کرد ولی از خبرنگاران این شهرستان خواست که این اخبار را انعکاس ندهند.

در این جلسه رضا بیگدلی از کارشناسان شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک نیز به مبتلا شدن 23 نفر از مردم این شهرستان به بیماری تب‌مالت طی سه ماه نخست امسال خبر داد و گفت: طبق بررسی‌های به عمل آمده افزایش فروش شیر در شهر آبیک و روستای قشلاق از توابع بخش مرکزی این شهرستان بالا است.

انتهای پیام/77006/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول