اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی آبیک خبر داد

تحقق 60 درصدی اشتغال در شهرستان آبیک

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان آبیک از تحقق 60 درصدی اشتغال در این شهرستان در پنج ماهه امسال خبر داد.

تحقق 60 درصدی اشتغال در شهرستان آبیک

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، وحید انتظاری بعد از ظهر امروز در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان آبیک که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: در پنج ماهه امسال ایجاد 696 اشتغال از سوی مسئولان شهرستان آبیک تعهد داده شده بود که از این تعداد 417 شغل یعنی 60 درصد ایجاد اشتغال تحقق یافته است.

وی افزود: از سوی کمیته امداد امام خمینی از 25 اشتغال تعهد داده شده 47 مورد، بهزیستی از شش شغل 12 مورد، فرهنگ و ارشاد اسلامی از چهار شغل سه مورد، صنعت، معدن و تجارت از 370 شغل 115 مورد، دامپزشکی از چهار شغل دو مورد، شبکه بهداشت و درمان از 15 شغل 10 مورد، شهرک صنعتی کاسپین از هشت شغل 15 مورد، آب منطقه‌ای از سه شغل یک مورد، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از 13 شغل 13 مورد، جهاد کشاورزی از 120 شغل 111 مورد، بسیج سازندگی از 17 شغل دو مورد و تعاون، کار و رفاه اجتماعی از 17 شغل 23 مورد از ایجاد اشتغال تحقق بخشیده شده است.

این مسئول افزود: ادارات آموزش و پرورش پنج مورد، آبفای روستایی 10 مورد، آبفای شهری شش مورد، امور مالیاتی دو مورد، برق یک مورد، ورزش و جوانان 10 مورد، بنیاد شهید و امور ایثارگران سه مورد، گاز پنج مورد، حمل و نقل و پایانه‌ها دو مورد و فنی‌وحرفه‌ای دو مورد ایجاد اشتغال تعهد کرده بودند که در پنج ماه امسال هیچ اشتغالی از این ادارات تحقق نیافته است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان آبیک خاطرنشان کرد: ادارات راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در مجموع به 60 درصد از تعهدات خود در زمینه ایجاد اشتغال تحقق بخشیده‌اند.

* به کارگیری اتباع خارجی از سوی کارفرمایان آبیکی ممنوع است

انتظاری به کارگیری اتباع خارجی از سوی کارفرمایان کارخانجات و شرکت‌ها و پیمانکارانی که در پروژه‌های دولتی کار می‌کنند را ممنوع اعلام کرد و گفت: طبق ماده 120 قانون کار، کارفرمایان نمی‌توانند از اتباع بیگانه‌ای که فاقد کارت کار هستند، استفاده‌ کنند چراکه در این صورت به شش ماه حبس، 180 ضربه شلاق و پرداخت جریمه نقدی محکوم می‌شوند.

وی با اشاره به نامه کارگران فصلی شهر آبیک به داود محمدی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی افزود: کارگران فصلی درخواست حمایت مسئولان شهرستان آبیک را خواستار شده‌اند.

این مسئول بیان کرد: از شهرداری آبیک می‌خواهیم که نسبت به اختصاص مکان مناسب برای تجمع کارگران فصلی و نیروی انتظامی نسبت به جلوگیری از تجمع کارگران فصلی در بلوار امام خمینی(ره) اقدام کنند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان آبیک اضافه کرد: از انجمن صنفی کارگران فصلی هم درخواست داریم نسبت به آموزش کارگران فصلی و اعطای کارت مهارت به آن‌ها اقدام کند.

انتظاری اذعان داشت: مسئولان دستگاه‌های اجرای شهرستان آبیک باید بر بنگاه‌های زودبازده‌ای که از سال 85 تسهیلات دریافت کردند نظارت دقیق داشته باشند و در جریان وضعیت این بنگاه‌ها قرار بگیرند.

وی با تأکید بر تشکیل تعاونی در روستاها اضافه کرد: روستائیان می‌توانند با تشکیل تعاونی‌های چندمنظوره در تقسیم ثروت، تولید ناخالص ملی و توسعه روستاها گام‌های ارزنده‌ای بردارند.

* ضرورت ایجاد بازارچه‌های محلی در آبیک

این مسئول ایجاد بازارچه‌های محلی برای افرادی که مشاغل خانگی دارند را ضروری دانست و افزود: با تحقق این امر علاوه بر فروش محصولات تولیدی، تسهیلات اختصاص داده شده به افراد به هدر نمی‌رود و منبع درآمدی برای آنان ایجاد می‌شود.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان آبیک ادامه داد: برپایی نمایشگاه‌های فروش تولیدات مشاغل خانگی در مجتمع‌های رفاهی علاوه بر خرید مسافران از تولیدات، سبب ایجاد درآمد پایدار و ثابت برای افرادی که مشاغل خانگی دارند، می‌شود.

انتهای پیام/77006/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول