اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار آبیک:

شوراهای بخش مرکزی آبیک در تعیین دهیاران دقت کنند

فرماندار آبیک بر تعیین دهیاران روستاهای بخش مرکزی شهرستان آبیک از سوی شوراهای اسلامی این بخش تأکید کرد.

شوراهای بخش مرکزی آبیک در تعیین دهیاران دقت کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، عبدالحسین داداشی ظهر امروز در جمع شوراهای بخش مرکزی شهرستان آبیک در سالن اجتماعات فرمانداری اظهار داشت: شوراهای جدید اسلامی روستاهای بخش مرکزی شهرستان آبیک باید در انتخاب دهیاران شرایط احراز را مطالعه کرده و در تعیین دهیاران توجه خاص داشته باشند.

وی افزود: شوراهای اسلامی باید با تعیین دهیار کارآمد و توانمند در راستای توسعه و عمران روستاها گام بردارند.

فرماندار آبیک بر برنامه‌ریزی مدون و منسجم از سوی شوراهای اسلامی روستاها بخش مرکزی تأکید کرد و گفت: شوراها با داشتن برنامه و بودجه مناسب می‌توانند موفق شوند و به نفع روستا و مردم اقدامات بسیاری در روستاها به منصه ظهور برسانند.

*شوراها مشارکت مردم را در توسعه روستاها افزایش دهند

داداشی با تأکید بر افزایش مشارکت مردم و جذب خودیاری‌های در روستاها خاطرنشان کرد: با تحقق این امر، شوراها می‌توانند با آغاز پروژه‌های عمرانی در روستاها از حمایت‌ها و بودجه‌های دولتی نیز بهره‌مند شوند.

وی خاطرنشان کرد: شوراهای اسلامی روستاها نباید منتظر باشند که پروژه‌ای از سوی دولت از صفر در روستاها کلید بخورد بلکه باید با مشارکت‌های مردمی، آغازگر پروژه در روستا باشند تا از حمایت و اعتبارات دولتی هم برخوردار شوند.

داداشی اضافه کرد: شوراهای اسلامی روستاها نباید دنبال انجام پروژه‌های بزرگ در روستاها باشند بلکه باید در حد روستا و پروژه‌های مناسب انتخاب و عملیات اجرایی آن را آغاز کنند.

فرماندار آبیک بر تقویت صمیمیت، اتحاد و همدلی در روستاها از سوی شوراهای اسلامی تأکید و تصریح کرد: شوراهای اسلامی روستاها نماینده همه مردم روستاها هستند و باید در راستای رفع مشکلات آنان تلاش کرده و گام‌های ارزنده‌ای بردارند.

داداشی بیان کرد: شوراهای اسلامی روستاها باید مردم را به سمت اشتغال‌زایی و درآمدزایی در روستاها تشویق کرده و هویت روستاها را با همت مردم حفظ کنند.

این مسئول با بیان اینکه شوراهای اسلامی روستاها باید منشأ خیر و خدمات برای مردم باشند، خاطرنشان کرد: اگر شورایی به عنوان شورای نمونه انتخاب شود از نظر مادی و معنوی پیامدهای مثبتی را برای مسئولان به همراه دارد چراکه از نظر مادی سبب افتخار و از نظر معنوی سبب کار خیر شده‌اند.

فرماندار آبیک بر تعامل و هم‌فکری شوراهای اسلامی روستاهای بخش مرکزی شهرستان آبیک با بخشدار این بخش تأکید کرد و اذعان داشت: بخشداران قصد دخالت و نظارت بر کار شوراها را ندارند بلکه در صدد توسعه و پیشرفت روستاها هستند تا مردم در رفاه و آسایش باشند.

داداشی خواستار مطالعه قانون شوراها از سوی شوراهای اسلامی روستاها شد و گفت: شوراهای اسلامی روستاها بدون هیچ چشم‌داشت و دستمزدی برای خدمت به مردم روستاها انتخاب شدند که بیانگر حس همگرایی و نوع‌دوستی است.

این مسئول یادآور شد: گرچه کار گروهی کردن سخت و دشوار است ولی در قرآن کریم به مشورت کردن توصیه شده که مطلوب است شوراها با هم‌فکری، وحدت و یکدلی با تصویب مصوبات خوب و مناسب در راستای توسعه و آبادانی روستاها گام بردارند.

فرماندار آبیک عنوان کرد: شوراهای اسلامی روستاها باید به عنوان نمایندگان مردم، خدمتگزاران واقعی مردم و نظام باشند.

انتهای پیام/77006/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول