اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌رئیس شبکه بهداشت ‌آبیک:

23 نفر در آبیک به تب‌مالت مبتلا شدند

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک گفت: در سه ماه امسال 23 نفر در این شهرستان به بیماری تب‌مالت مبتلا شدند.

23 نفر در آبیک به تب‌مالت مبتلا شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، حمید برودتی صبح امروز در سومین جلسه شورای سلامت شهرستان آبیک که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، با بیان اینکه طی سه ماه امسال 23 نفر در این شهرستان به بیماری تب‌مالت مبتلا شدند، اظهار کرد: در سال گذشته 45 نفر در این شهرستان به بیماری تب‌مالت مبتلا شده بودند.

وی افزود: این در حالی است که در سال 90 نیز 35 نفر به بیماری تب‌مالت در شهرستان آبیک مبتلا شده بودند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک اضافه کرد: در این شهرستان همانند استان قزوین شیوع بیماری تب‌مالت سیر صعودی داشته؛ این در حالی است که تا سال 88 روند این بیماری رو به کاهش بوده است.

برودتی اذعان کرد: در شهرستان آبیک مشابه سراسر کشور واکسیناسیون دام‌ها و مشکلات مالی به ویژه برای معدوم کردن دام‌های آلوده و در دسترس نبودن شیر یارانه‌ای و ذبح‌های غیردامپزشکی از عوامل بروز بیماری تب‌مالت محسوب می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: بیماری تب‌مالت بیماری مشترک بین انسان و دام است که به طور تصادفی انسان به آن مبتلا می‌شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک بیشترین گروه در معرض خطر بیماری تب‌مالت را دامداران و زنان خانه‌دار ذکر کرد و افزود: تب‌مالت بیماری بسیار مزمن و بددرمان است و دو تا سه ماه طول می‌کشد و احتمال برگشت آن نیز وجود دارد.

*ضرورت آموزش مردم برای پیشگیری از بیماری تب‌مالت

برودتی ادامه داد: با توجه به اینکه شهرستان آبیک منطقه دامپروری است، آموزش مردم در زمینه پیشگیری از بیماری تب‌مالت ضروری است که در دستور کار شبکه بهداشت و درمان این شهرستان قرار می‌گیرد گرچه همکاری بین‌بخشی مسئولان، آموزش دانش‌آموزان مدارس و نیز آموزش کشاورزان، دامداران و چوپانان نیز در دستور کار قرار دارد.

*وضعیت کلرزنی آب شرب جایگاه‌های سوخت آبیک مطلوب نیست

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک وضعیت کلرزنی آب شرب جایگاه‌های سوخت برون‌شهری این شهرستان را نامطلوب دانست‌.

برودتی ادامه داد: چهار جایگاه سوخت برون‌شهری این شهرستان نسبت به کلرزنی آب شرب اقدامی نمی‌کنند؛ این در حالی است که مسئولان جایگاه‌های سوخت باید با نصب دستگاه کلراتور نسبت به کلرزنی آب شرب اقدام کرده تا مسافران از آب شرب سالم بهره‌مند شوند.

وی افزود: شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک با همکاری فرمانداری این شهرستان و شرکت نفت استان قزوین نسبت به تمکین جایگاه‌های سوخت برون‌شهری در خصوص کلرزنی آب شرب اقدام می‌کند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک ادامه داد: آب شرب همه جایگاه‌های سوخت از منابع آب‌های زیرزمینی تأمین می‌شود که برای استفاده از آن نیاز مبرم به کلرزنی است.

برودتی خاطرنشان کرد: آب شرب ناسالم سبب تهدید سلامت انسان به ویژه سبب بروز بیماری‌های روده‌ای می‌شود.

این مسئول بر ساماندهی دستفروشان و خودروهای سیار دوره‌گرد فروش مواد غذایی از سوی شهرداری آبیک تأکید کرد و افزود: در خصوص صنوف آلاینده و مزاحم شهر آبیک نیز شهرداری باید با اداره صنعت، معدن و تجارت همکاری لازم را داشته باشد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک بر پیگیری وضعیت گاوداری شرکت مگسال شهر خاکعلی از سوی بخشداری بخش بشاریات تأکید کرد و گفت: شهرداری خاکعلی هم باید به تعهدات خود در زمینه اصلاح شبکه فاضلاب با آبفای شهری این شهر همکاری لازم را داشته باشد.

برودتی با اشاره به عدم تحویل بیمارستان شهدای آبیک به دانشگاه علوم پزشکی از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین بیان کرد: مسئولان باید پاسخگوی مطالبه عمومی و منطقی مردم شهرستان آبیک باشند و در راستای رفع مشکلات این بیمارستان گام‌های مؤثری بردارند.

انتهای پیام/77006/ش40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول